۰ نفر

یک نماینده مجلس:

طرح خرید تضمینی دام عشایر و روستاییان تصویب شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۷:۵۰
کد خبر: 527840
طرح خرید تضمینی دام عشایر و روستاییان تصویب شد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس از تصویب و ابلاغ طرح خرید تضمینی دام عشایر و روستاییان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین گودرزی گفت: با توجه به عدم بارش‌ها در سال جاری و خشکسالی به وجود آمده، دامداران عشایری و روستایی باید مورد حمایت قرار می‌گرفتند تا دسترنج آنها که به صورت دام سبک و سنگین است بر اثر خشکسالی تلف نشود.

وی افزود: به همین دلیل یک تذکر کتبی با موضوع " ایجاد مشکل برای دامداران بر اثر وقوع خشکسالی و ضرورت خرید تضمینی دام عشایر و روستاییان " به خاوازی وزیر جهاد کشاورزی دادم تا مصوبه خرید تضمینی دام تهیه و تصویب شود.

گودرزی تصریح کرد: با پیگیری‌های همه جانبه صورت گرفته وزیر جهاد کشاورزی مصوبه خرید تضمینی دام عشایر و روستائیان به قیمت هر کیلو ۴۵۰ هزارریال را از هیات وزیران اخذ نمود.

این نماینده مجلس افزود: همچنین شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور به عنوان مباشر خرید موضوع این مصوبه تعیین می‌شود و سازمان امور عشایر ایران نسبت به تعیین تعداد و ترکیب دام قابل خریداری در مناطق عشایری با اولویت شرایط خشکسالی و اعلام آن به مباشر خرید اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: به ازای خرید هر کیلوگرم دام موضوع این مصوبه، معادل سه کیلوگرم جو وارداتی با قیمت مصوب از محل ذخائر راهبردی کشور به اتحادیه تعاونی‌های عشایری جهت تامین خوراک دام عشایر تحویل می شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: امیدواریم با این اقدام به موقع وزارت جهاد کشاورزی دامداران که در زمره موثرترین تولید تولیدکنندگان کشور هستند بتوانند با فروش تضمینی محصول خود دچار زیان و از دست دادن شغل خود نشوند.