۰ نفر

بوقلمون در میادین هم گران شد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱
کد خبر: 526873
بوقلمون در میادین هم گران شد

قیمت گوشت بوقلمون در میادین میوه و تره بار تهران تا 15درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، براساس نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران که روز گذشته منتشر شد، قیمت لاشه کامل یا قطعه بندی شده بوقلمون در میادین تهران با تغییر نسبت به نرخنامه پیشین 15درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر این اساس قیمت هرکیلو شقه کامل بوقلمون از 42هزار و 300تومان به 49هزار تومان افزایش یافته و هر کیلوگرم ران بوقلمون از 58هزار و 400تومان به 67هزار و 200تومان رسیده است. هم‌اکنون مغز ران بدون پوست و استخوان بوقلمون با 95هزار و 100تومان گران‌ترین و بال بدون نوک بال با 21هزار و 100تومان ارزان‌ترین محصولات قطعه بندی شده بوقلمون هستند که در غرفه‌های محصولات پروتئینی میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند.

قیمت بوقلمون در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با وجود افزایش 15درصدی، هنوز با قیمت این محصول در بازار فاصله زیادی دارد؛ به‌طوری که در مغازه‌های سطح شهر هر کیلوگرم سینه بوقلمون بین 100تا 110هزار تومان و هر کیلوگرم ران بدون پوست 90تا 100هزار تومان به فروش می‌رسد. گوشت بوقلمون با توجه به خواص و شباهت بافتی اش با گوشت قرمز در سال‌های اخیر جایگزین گوشت گوسفندی در سفره‌های برخی از خانوارها شده اما نزدیک شدن قیمت آن به گوشت قرمز تهیه این گوشت را نیز برای برخی اقشار مشکل کرده است.