۰ نفر

افت ۷۰درصدی مصرف زعفران در بازار؛

قیمت هر مثقال زعفران چند؟

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸
کد خبر: 524556
قیمت هر مثقال زعفران چند؟

نایب رییس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید، میزان مصرف زعفران در بازار ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامرضا میری نایب رییس شورای ملی زعفران  از افزایش ۱۰ درصدی قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۴ میلیون تومان است.

وی افزود: با توجه به رشد صادرات در سال گذشته امیدوار به افزایش قیمت زعفران به نفع کشاورزان بودیم که بعد از تعطیلات نوروز قیمت افزایش یافت.

میری درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران بیان کرد: بنابر آمار ۱۲ ماهه گمرک ۳۲۵ تن زعفران صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

نایب رییس شورای ملی زعفران از کاهش ۷۰ درصدی تقاضا برای خرید زعفران در بازار داخل خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت کرونا و اعمال محدودیت ها، کاهش برگزاری مراسم عروسی و عزاداری مصرف زعفران کاهش محسوسی داشته چرا که این کالا در اولویت سبد مصرفی خانوار نیست.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی بازار به کشاورزان توصیه می شود که از عرضه یکباره محصول در بازار و فروش محصول به دلالان و واسطه ها اجتناب کنند و همواره زعفران تولیدی خود را به شرکت های صادراتی، بسته بندی و فروشندگان دارای پروانه کسب بفروشند.

میری قیمت هر مثقال زعفران را ۴۵ هزار تا ۷۰ هزار تومان در بازار اعلام کرد و گفت: علی رغم کاهش مصرف زعفران در داخل، اما پیش بینی می شود که روند صادرات ادامه یابد.