۰ نفر

گران‌ترین میوه‌ها در میادین چند؟

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷
کد خبر: 522930
گران‌ترین میوه‌ها در میادین چند؟

میادین میوه و تره بار شهرداری تمام اجناس عرضه شده را با سود کمتر و قیمتی حداقل 30درصد پایین‌تر از مغازه‌های سطح شهر به فروش می‌رسانند، اما وقتی قیمت خرید کالا بسیار بالا باشد طبیعتا قیمت فروش هم پایین نخواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، گوجه سبز، چغاله بادام و توت فرنگی، گران‌ترین میوه‌های میادین میوه و تره بار هستند که البته نسبت به میوه فروشی‌های سطح شهر با قیمت‌های به‌مراتب پایین‌تری از عرضه می‌شوند. هم‌اکنون هر کیلوگرم گوجه سبز با قیمت ۴۵‌هزار تومان، چغاله بادام با قیمت ۴۲‌هزار تومان و توت فرنگی با قیمت ۳۶‌هزار تومان در میادین میوه‌ و تره بار به فروش می‌رسد؛ درحالی‌که قیمت گوجه سبز در سطح شهر 115هزار تومان و چغاله 145هزار تومان است و توت فرنگی تازه و غیرگلخانه‌ای هم کمتر از 50هزار تومان فروخته نمی‌شود.

۱۰ میوه گران میادین میوه و تره بار عبارتند از: ۱- گوجه سبز هرکیلوگرم ۴۵‌هزار تومان۲- چغاله بادام هرکیلوگرم ۴۲‌هزار تومان ۳- توت فرنگی هرکیلوگرم ۳۶‌هزار تومان ۴- موز هرکیلوگرم ۲۶.۵۰۰تومان ۵- نارنگی هرکیلوگرم ۱۷.۳۰۰تومان ۶- نارگیل هر عدد ۱۷‌هزار تومان ۷- لیمو ترش هر کیلوگرم ۱۶.۵۰۰تومان ۸- پرتقال والنسیا هرکیلوگرم ۱۴.۲۰۰تومان۹- بِه هرکیلوگرم ۱۳.۹۰۰تومان ۱۰- کیوی هر کیلوگرم ۱۳.۷۰۰تومان. قیمت هفته گذشته برای دیگر انواع میوه‌ها غیراز نوبرانه‌ها و همچنین قیمت محصولات سبزی و صیفی در جداول زیر با قیمت این محصولات در سطح شهر مقایسه شده که بر این اساس میوه‌ها ۳۳درصد و محصولات فرنگی و سبزی در مجموع ۲۹درصد از مغازه‌ها ارزان‌تر بوده است.