۰ نفر

رشد ۴۵درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای؛

قیمت هر کیلو چای ۷۰هزار تومان شد

۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷
کد خبر: 511324
قیمت هر کیلو چای ۷۰هزار تومان شد

رییس سازمان چای از رشد ۴۵ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای خبر داد و گفت: ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران پرداخت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حبیب جهان ساز رییس سازمان چای، از رشد ۴۵ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای خبر داد و گفت: برای سال زراعی آینده قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک، شش هزار و ۶۹۰ تومان و درجه ۲، چهار هزار و ۷۸۱ تومان اعلام شد.

او افزود: شورای قیمت گذاری نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای را بر مبنای هزینه‌های تولید، تورم و سود مناسب کشاورزان تعیین کرد، اما این موضوع بدان معنا نیست که چایکار الزاما برگ سبز تولیدی را به دولت تحویل دهد.

نرخ خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز درجه یک ۶ هزار و ۶۹۰ تومان اعلام شد

جهان ساز ادامه داد: دولت نرخ خرید تضمینی را اعلام‌ می‌کند تا در صورتی که بازار کشش نداشت یا نرخ بازار کمتر از خرید تضمینی بود، به امر خرید ورود کند.

رییس سازمان چای با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به چایکاران در حال انجام است، بیان کرد: تاکنون ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار چایکاران قرار گرفته که این امر منجر به دلگرمی چایکاران می‌شود.

او با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به زراعی تا پایان اسفند ادامه دارد، گفت: با گرم شدن هوا دیگر امکان به زراعی وجود ندارد، اما تسهیلات سرمایه در گردش در طول سال پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ۱۸ میلیارد تومان به زراعی در اختیار چایکاران قرار گرفته است، گفت:با پرداخت تسهیلات به زراعی علاوه بر بازگشت ۵۰۰ هکتار از باغات رها شده به چرخه تولید، کیفیت برگ سبز تولیدی هم افزایش می‌یابد.

جهان ساز متوسط قیمت هر کیلو چای را ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد.

او در پایان تصریح کرد: گرچه تولید برگ سبز چای به شرایط جوی بستگی دارد، اما برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به بالای ۱۳۵ هزار تن برسد.