۰ نفر

معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد:

تلاش دولت برای صاحب خانه شدن اقشار ضعیف/ بانک‌ها به مصوبه افزایش تسهیلات مسکن عمل کنند

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
کد خبر: 468616
تلاش دولت برای صاحب خانه شدن اقشار ضعیف/ بانک‌ها به مصوبه افزایش تسهیلات مسکن عمل کنند

معاون اول رئیس جمهور گفت: ان شا الله بتوانیم برای دیگر اقشار جامعه که با این قیمت ها امکان خرید مسکن ندارند راهکاری پیدا کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که ظهر امروز برگزار شد، گفت: همانطوری که بانک مسکن بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار به افزایش سقف تسهیلات عمل کرد و از سی میلیون به چهل میلیون افزایش داده اند بقیه بانک هایی که مسئولیت دارند نیز مصوبه امروز به آنها هم ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: بخش مسکن همیشه یک موضوع مهم اقتصاد مقاومتی است. بخش مسکن وقتی راه بیفتد یک بخش عمده ای از اقتصاد کشور را به همراه خود فعال می کند.

جهانگیری با اشاره به مسکن ارزان قیمت برای اقشار جامعه، اظهار داشت: خوشبختانه گزارشی که امروز آقای وزیر و معاونینشان را دادند حتما این طرح ها تا آخر سال ۹۹ تکمیل شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: وزارت مسکن حتما باید یک آسیب شناسی دقیقی انجام دهد. ما برای طبقات ضعیف، باید مکانیزم اصلاح شده مسکن مهر حتما برای تعداد افرادی که نیاز به مسکن دارند و با روش های دیگر و به این سادگی نمی توانند صاحب مسکن شوند روشی را پیدا کنیم.

وی با اشاره به گزارشات دستگاه های مختلف در این جلسه گفت: طرح مسکن محرومان هم خوب است که در کنار این طرح می تواند کمک کند. ان شا الله بتوانیم برای دیگر اقشار جامعه که با این قیمت ها امکان خرید مسکن ندارند راهکاری پیدا کنیم.