۰ نفر

نوبخت ‌‌از ‌راه‌آهن خرمدره بازدید کرد

افتتاح پروژه دو خطه‌‌ راه‌آهن زنجان ـ قزوین

۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱
کد خبر: 455529
افتتاح پروژه دو خطه‌‌ راه‌آهن زنجان ـ قزوین

رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز در بازدید از ایستگاه راه‌آهن خرمدره از افتتاح پروژه دو خطه‌‌کردن راه‌آهن زنجان - قزوین تا پایان سال خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، صبح امروز محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور وارد استان زنجان شد.

وی هدف از این سفر یک‌روزه را بازدید از پروژه‌ دو خطه کردن راه‌آهن زنجان ـ قزوین، بازدید از طرح 35 کیلومتری چهار بانده کردن مسیر زنجان به بیجار، روند ساخت مسیر سلطانیه، قیدار به کبودر آهنگ و همچنین راه ارتباطی زنجان به تاکستان و بازدید از بیمارستان 144 تختخوابی در حال احداث ولیعصر (عج) زنجان عنوان کرد.

محمد‌باقر نوبخت در نخستین بازدید خود از ایستگاه راه‌آهن خرمدره زنجان اظهار کرد: طبق برآوردهایی که انجام شده پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین تا پایان اسفند ماه سال جاری قطعا افتتاح می‌شود.

اختصاص 200 میلیارد تومان ‌برای تکمیل پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان ـ قزوین ‌

‌نوبخت افزود: با تکمیل شدن پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین بیش از 7 میلیون تن بار در این مسیر کریدور شرق به غرب حمل  می‌شود که از نظر زمان نیز موجب تقلیل یک و نیم ساعته سفر خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: برای اینکه بتوان در سال 1399 حداکثر تا اسفند ماه پروژه تکمیل و افتتاح شود، توافقی انجام گرفت تا 200 میلیارد تومان به عنوان اعتبار تکمیلی به طرح مذکور اختصاص یابد.

‌نوبخت در ارتباط با افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال جاری تصریح کرد: یک بار در اسفندماه سال 98 به جهت استفاده از افزایش امتیازات فصل دهم کارکنان دولت‌، قانونا می‌توانستند از این فرصت برخوردار شوند که از آن استفاده کردند، برای بار دیگر نیز در فروردین ماه تمام کارکنان شاغل و باز‌نشستگان 15  درصد افزایش حقوق داشتند، مجددا این افزایش حقوق شامل این قشر نیز شد.