۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

تبعیض در اخذ مالیات، عامل دوپینگ برخی شرکت‌ها

۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۹
کد خبر: 401110
تبعیض در اخذ مالیات، عامل دوپینگ برخی شرکت‌ها

مدیرعامل گروه کارخانجات صنعتی تبرک: متاسفانه تحریم ها، دسترسی ما به برخی از مواد اولیه، بسته بندی و بازارهای هدف را محدود کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی بوستانی، مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره گروه کارخانجات صنعتی تبرک در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: شرکت های فعالی در ایران وجود دارد که محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می کنند.

وی افزود: اما تحریم ها دسترسی به بازارهای هدف را بی نتیجه کرده و موجب شده است که ما از شرایط اقتصادی دنیا عقب بمانیم.

بوستانی اضافه کرد: اگر بستر کسب و کار تسهیل شود و دادوستد مالی با کشورهای دیگر به حالت عادی بازگردد، می توانیم محصولات زیادی را صادر کنیم.

وی گفت: البته ذکر این نکته ضروری است که برخی از محصولات مانند پنیر از کشورهای دیگر وارد می‌شد اما امروزه صادرکننده این محصولات به اروپا و آمریکا هستیم.

مدیرعامل گروه کارخانجات صنعتی تبرک اظهار داشت: در برخی از کالاها، مزیت نسبی داریم و پس از تولید، آنها را صادر می کنیم اما بهتر است برخی از کالاها را وارد کنیم.

بوستانی تصریح کرد: محصولات تولید شده در کشور، جاذبه صادراتی زیادی دارد اما ما با بسیاری از کشورها مراوده نداریم یا با مشکلات بانکی مواجه هستیم اما خوش‌بختانه محصولات متنوعی را به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر می کنیم.

وی درخصوص چالش ها و موانع موجود بر سر راه شرکت های فعال در حوزه صنایع غذایی گفت: بزرگ‌ ترین چالش بر سر راه ما در درجه اول، ثابت نبودن قیمت ارز، ثابت نبودن بخش نامه ها و مقررات، موازی کاری ادارات ناظر بر تولید، محدودیت و ممنوعیت گاه و بی گاه صادرات و تبعیض در اخذ مالیات که منجر به دوپینگ توسط برخی از تولیدکنندگان می‌شود، است.

نایب رییس هیئت مدیره شرکت تبرک بیان کرد: باوجود نرخ تسهیلات بانکی 18 درصد در ایران و 4 درصد در دنیا، رقابت سخت است. همچنین به دلیل عدم معامله با دنیا، نمی‌توانیم تکنولوژی کارخانجات را به روز کنیم و ماشین آلات درحال فرسودگی است.