۰ نفر

تلویزیون اقتصاد آنلاین؛

دولت از جیب هر ایرانی ۱۳۵ هزار تومان به ایران خودرو داد!

۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبر: 676580
دولت از جیب هر ایرانی ۱۳۵ هزار تومان به ایران خودرو داد!

در حالی زیان ناخالص ایران خودرو در نیمه نخست امسال با افزایش حدود ۴ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۴هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این خودروساز زیان عملیاتی ۲هزار و ۶۴۰ میلیارد تومانی ۶ماهه سال گذشته خود را به سود عملیاتی۲ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومانی در نیمه نخست تبدیل کرده است.

اقتصاد آنلاین-پویا دادجو؛ در حالی زیان ناخالص ایران خودرو در نیمه نخست امسال با افزایش حدود ۴ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۴هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این خودروساز زیان عملیاتی ۲هزار و ۶۴۰ میلیارد تومانی ۶ماهه سال گذشته خود را به سود عملیاتی۲ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومانی در نیمه نخست تبدیل کرده است. 

تبدیل زیان ناخالص به سود عملیاتی به دلیل شناسایی بیش از ۱۱هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی از محل جبران زیان ناشی از اعمال قیمت‌های دستوری است. 

نگاهی به صورت‌های مالی سال گذشته ایران خودرو نشان می‌دهد،‌ این خودروساز، سال گذشته نیز یک هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان درآمد از محل جبران زیان ناشی از اعمال قیمت‌های دستوری شناسایی کرده بود. 

ماجرای این بند درآمدی به ماده ۹۰ اصل چهل و چهارم قانون اساسی باز می‌گردد که بر اساس آن دولت مکلف به جبران زیان ناشی از قیمت‌گذاری دستوری شده است.

تدوین: محسن احمدیان