۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دومین طلایی کاروان ایران از کشتی فرنگی آمد / گرایی کوچک، بزرگی کرد

۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۱
کد خبر: 550848
دومین طلایی کاروان ایران از کشتی فرنگی آمد / گرایی کوچک، بزرگی کرد

محمدرضا گرایی فرنگی کار تیم ملی کشتی دقایقی پیش موفق شد با شکست حریف اوکراینی مدال طلای المپیک را به دست آورد.

اقتصاد آنلاینمرتضی پیچکا؛ محمدرضا گرایی ملی پوش 67 کیلوگرم کشتی فرنگی که روز گذشته توانسته بود با شکست رقبا به فینال المپیک 2020 توکیو در این وزن صعود کند، دقایقی پیش موفق شد با نتیجه عالی 9 بر یک پرویز نسیبوف از اوکراین را شکست دهد و مدال طلای المپیک را از آن خود کند.

گرایی پیش از این در دور مقدماتی این وزن در مبارزه نخست مقابل جولیان هورتا از کلمبیا ۸ بر صفر پیروز شد و در دومین مبارزه نیز در یک مصاف سخت و دشوار برابر فرانک استابلر دارنده ۳ طلای جهان از آلمان ۵ بر ۵ پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در نیمه نهایی نیز برابر راماز زویدزه دارنده مدال‌های طلای جوانان جهان و نقره زیر ۲۳سال جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد تا تنها فینالیست کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو باشد.

کشتی فرنگی ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن توسط حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی به ۳ مدال طلا رسید و محمدرضا گرایی پس از ۹ سال موفق شد کشتی فرنگی ایران را صاحب چهارمین مدال طلای المپیک کند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با هدایت محمد بنا و با ۵ ملی‌پوش عازم توکیو شده بود با یک مدال طلای محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و یک برنز محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

گفتنی است محمدعلی گرایی برادر بزرگتر محمدرضا در ۷۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز به عنوان پنجمی رسیدند و علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.