۰ نفر

قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های جهان + تصاویر

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۳۷
کد خبر: 438275
قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های جهان + تصاویر

قدمت برخی از ورزشگاه‌های جهان فوتبال به بیش از ۱۲۰سال می‌رسد که قدیمی‌ترینشان در انگلیس قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، برخی از ورزشگاه‌ها نماد یک شهر یا یک کشور هستند. قدیمی بودن یا اهمیت این استادیوم ها چنین ویژگی به آنها داده است. سایت آس در یک گزارش قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های کشورهایی که فوتبال در آنجا ریشه دارد را معرفی کرده است.

برامال لین  قدیمی‌ترین استادیوم در انگلیس و جهان و در شفیلد واقع شده است. برامال لین در سی ام آوریل ۱۸۸۵ افتتاح شد (۱۶۵ سال قدمت). ابتدا این ورزشگاه خصوصی بود اما اکنون متعلق به باشگاه شفیلد یونایتد است.

ریسکورس گروند  که در ولز است در سال ۱۸۷۲ برای تیم این شهر یعنی رکسهام ساخته شد.

جورجیوس کارایسکاسیس  در پیرئاس یونان واقع است. درهای این ورزشگاه برای نخستین بار در سال ۱۸۹۵ باز شد. این استادیوم میزبان المپیک ۱۹۸۶ آتن بود. اکنون به باشگاه المپیاکوس تعلق دارد.

استادیوم  گرن پارکه سنترال  در مونته ویدئو اروگوئه قرار دارد و سمبل این کشور محسوب می‌شود. درهای این ورزشگاه بیست و پنجم می ۱۹۰۰ باز شد. آنجا خانه تیم ناسیونال است.

کارلیسل گروند  در ویکلو ایرلند واقع است. این ورزشگاه که قدیمی ترین استادیوم این کشور به حساب می‌آید در سال ۱۸۶۲ افتتاح شد.

همدن پارک  در شهر گلاسکو اسکاتلند قرار دارد. این ورزشگاه در سال ۱۹۰۳ درهایش را باز کرد و به کوئینز پارک رنجرز، قدیمی‌ترین تیم فوتبال این کشور تعلق دارد.

پارک دِ پرنس  در پاریس پایتخت فرانسه است. این ورزشگاه در هجدهم جولای ۱۸۹۷ افتتاح شد و از سال ۱۹۷۴ برای پاری سن ژرمن شد.

ورزشگاه  مولینون  در شهر خیخون اسپانیا قرار دارد. درهایش در سال ۱۹۰۸ به روی هواداران باز شد. این ورزشگاه به شهردار خیخون تعلق دارد و خانه تیم اسپورتینگ است.

لوئیجی فراریس  در شهر جنوا ایتالیا واقع است. این استادیوم در بیست و دوم ژانویه سال ۱۹۱۱ افتتاح شد. تیم‌های جنوا و سامپدوریا در این ورزشگاه بازی می‌کنند.

گاتزی اشتادیون اوف دِر والداو  که در شهر اشتوتگارت قرار دارد در هجدهم ژوئن ۱۹۰۵ افتتاح شد و خانه اشتوتگارت است.

استادیو دِ سائو لوییز  در شهر فارو پرتغال است و در می ۱۹۲۳ درهایش باز شد. اسپورتینگ فارنزه در این ورزشگاه بازی می‌کند.

فان دونگه و دِ رو اشتادیون  که تا سال ۲۰۱۷ به ورزشگاه ووداشتاین معروف بود در روتردام هلند واقع است. این استادیوم بیست و سوم جولای در سال ۱۹۰۲ افتتاح شد. اینجا خانه تیم اکسلیور روتردام است.

ورزشگاه  آرکیتکتو ریکاردو اچوری  در محله کاباییتو بوینس آیرس آرژانتین قرار دارد. این استادیوم در دوم ژانویه ۱۹۰۵ درهایش باز شد و به تیم فرو کاریل اوئسته تعلق دارد.

خواکیم آمه‌ریکو گیمارش  در شهر کوریتیبا برزیل قرار دارد. این ورزشگاه در سال ۱۹۱۴ افتتاح شد. تیم اتلتیکو پاراننزه در این استادیوم بازی می‌کند.

استادیوم  سکوم  در اوریسابا مکزیک واقع است. درهایش را در سال ۱۸۹۹ باز کرد اما از سال ۱۹۰۰ به عنوان ورزشگاه فوتبال مورد استفاده قرار گرفت. تیم اوریسابا در این ورزشگاه بازی می‌کند.

ارناندو آسکاراته مارتینس  در شهر بوگا کلمبیاست. این ورزشگاه که در نوزدهم نوامبر سال ۱۹۱۵ افتتاح شد به بوگا اختصاص دارد و تیم‌های این شهر در آن جا بازی می‌کنند.

ورزشگاه  بالتیکا  در کالینینگراد روسیه واقع است. این استادیوم در سال ۱۸۹۲ ساخته شد تا از رشته‌های مختلفی در آن برگزارشود. آنجا تا سال ۲۰۱۸ متعلق به تیم بالتیکا بود.

مونیسیپال خواکین مونیوس گارسیا  در شهر سانتا کروس شیلی قرار دارد و در سال ۱۹۲۰ افتتاح شد. تیم سانتا کروس در این ورزشگاه بازی می‌کند.