۰ نفر

کرونا ۱۵۰۰میلیارد تومان به ورزش استان تهران خسارت زد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۵
کد خبر: 434281
کرونا ۱۵۰۰میلیارد تومان به ورزش استان تهران خسارت زد

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد که از زمان شیوع کرونا، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی ورزش استان خسارت وارد شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رضا گل‌محمدی اظهار داشت: طبق دستور العمل ستاد ملی کرونا، فعالیت تمامی اماکن ورزشی خصوصی و دولتی کشور از ۱۰ اسفندماه تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین بخشنامه ستادملی تا ۱۵ اردیبهشت ماه فعالیت تمامی مجموعه های ورزشی تعطیل است، گفت: در صورت ادامه دار بودن کرونا درکشور، این تعطیلی ها افزایش خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با تاکید براینکه یک چهارم مجموعه های ورزشی کشور در سطح استان تهران قرار دارند، افزود: طبق آخرین آمار وزیر ورزش، کرونا بیش از ۶ هزار میلیارد تومان به ورزش کشور ضرر و زیان وارد کرده است.

به گفته گل‌محمدی، همچنین برای کاهش خسارت موجود، چهار میلیارد تومان اجاره ۴۰۰ مکان ورزشی تحت اختیار این نهاد استان(واگذاری طبق ماده ۸۸) طی ماه‌های اسفند و فروردین بخشیده شد.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اضافه کرد: درصورت صدور بخشنامه وزارت ورزش و جوانان، اجاره اردیبهشت ماه مجموعه های ورزشی دولتی نیز دریافت نخواهد شد.

استان تهران بیش از ۵هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی خصوصی و دولتی دارد.  

توزیع ۴۰ هزار بسته مواد غذایی برای محرومان استان تهران

وی همچنین از اجرای طرح همت جوانانه و کمک مومنانه توسط معاونت جوانان اداره کل و هیات‌های ورزشی استان خبرداد و گفت: این کار خیر خواهانه در راستای کمک به قشر محروم جامعه، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در سطح استان اجرایی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: در این بسته ها نیز اقلامی از جمله برنج، مرغ، تخم مرغ، گوشت، رب، روغن، ماکارونی، پنیر و قند و چای با ارزش مالی ۲۰۰ هزار تومان توسط گروهای مختلف جوانان و هیات‌های ورزشی توزیع می‌شود.