۰ نفر

فعال سازی معادن زیرزمینی مس در آینده‌ای نزدیک

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۳۶
کد خبر: 437583
فعال سازی معادن زیرزمینی مس در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برنامه ریزی این شرکت در فعال سازی معادن زیرزمینی مس خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، اردشیر سعدمحمدی که در آیین افتتاح طرح های توسعه مجتمع مس خاتون آباد و در حضور رییس جمهور، وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو، سخن می گفت، افزود: در زمینه اکتشاف طی سال گذشته ۷۰ هزار متر گمانه عمقی حفر شده و امسال ۱۰۰ هزار متر عملیات اکتشافی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در منطقه میدوک معادن زیرزمینی را برای طراحی مس با عیار بیش از ۷۵ صدم درصد در دستور کار قرار دادیم و در آینده بسیار نزدیک معدن زیرزمینی مس را فعال خواهیم کرد.

افزایش ظرفیت

وی همچنین گفت: امیدواریم طی چهار سال آینده ظرفیت تولید مس را به ۵۵۰ هزار تن در سال افزایش دهیم. مدیرعامل شرکت ملی مس افزود: در حوزه مس پیش بینی این است که بین شش تا هشت میلیون تن به تقاضای فعلی جهان که اکنون ۲۴ میلیون تن است افزوده شود. وی اعلام کرد: در این راستا شرکت مس برنامه ریزی کرده تا همسو با اقتصاد جهانی قسمتی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.

این مقام مسئول در شرکت ملی مس گفت: سال گذشته رکوردهای بسیار خوبی در تولید، فروش و صادرات اتفاق افتاد به طوری که در صادرات طی سال گذشته ۲ و نیم برابر سال ۹۷ صادرات داشتیم.

سعدمحمدی با بیان اینکه میزان سرانه مصرف مس دنیا در حال حاضر ۳.۲ دهم کیلوگرم به ازای هر نفر است، عنوان کرد: این رقم در ۲۰ سال آینده به پنج کیلوگرم اضافه خواهد شد و با برنامه ریزی می توانیم بازارهای بیشتری را در دنیا به خود اختصاص دهیم.

بنابر این گزارش، امروز با فرمان رئیس جمهور و توسط دکتر غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو چهار طرح توسعه ای توسعه ذوب، اکسیژن، اسید سولفوریک و انبار کنسانتره در مجتمع خاتون آباد افتتاح شد.