۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط قیمت مس/ تاثیر سقوط قیمت نفت بر سایر کامودیتی‌ها

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبر: 433506
سقوط قیمت مس/ تاثیر سقوط قیمت نفت بر سایر کامودیتی‌ها

روز گذشته پس از سقوط مجدد قیمت نفت، فلزات صنعتی بار دیگر با کاهش قیمت مواجه شدند و معامله گران در این باره متقاعد شدند که تخریب فضای جهانی در پی چنین شرایطی برای انواع کامودیتی ممکن است با تشدید شرایط وحشت جهانی افزایش داشته باشد.

اقتصاد آنلاین اکرم شعبانی؛ روز گذشته معاملات مس در ساعات اولیه در نیویورک با کاهش 7.3 درصدی به 2.1495 دلار در هر پوند (4 هزار و 740 دلار در هر تن) رسید که کمترین سطح قیمتی در سه هفته اخیر است. اگرچه در طول ماه مارس قیمت این فلز به مرز 2 دلار در هر پوند نیز رسیده بود اما چنین سطح قیمتی پیش از این تنها در طول بحران مالی سال 2008 -2009 دیده شده بود.

نکته قابل توجه اینکه این کاهش قیمت مس در شرایطی پیش آمده که در حال حاضر صنایع چین به شرایط تولید بازگشته و با آغاز به کار خود نیاز به مواد اولیه برای ادامه فعالیت دارند.

رویترز در این باره گزارش داده است که میزان ذخایر مس در انبارهایی که تحت نظارت بورس کامپوزیت شانگهای است از 380 متریک کیلو تن در ماه گذشته اکنون به 303 متریک کیلو تن رسیده است. به غیر از این موجودی دیگر انبارهای چین هم کاهش قابل توجهی داشته است.

در حالی که میزان تولید مس تصفیه شده چین در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 2.5 درصدی اکنون به 771 متریک کیلو تن رسید که کمترین میزان از ماه مه سال گذشته بوده است، با این وجود میزان تولید سه ماهه نخست نسبت به سه ماهه اول سال 2019 افزایش کمی داشته است.

صنایع ذوب چین همچنین در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 4.7 درصدی در ذوب روی و 2.2 درصدی سرب موفق به ثبت رکورد بهتری نسبت به سال گذشته شدند.

با این حال افت قیمت‌ها در بورس فلزات لندن نسبت به یک ماه گذشته فروکش داشته است، آلومینیوم با کاهش 1 درصدی به قیمت 1490 دلار در هر تن، روی با کاهش 1.7 درصدی به قیمت 1914 دلار در هر تن، نیکل با کاهش 2.3 درصدی به قیمت 12 هزار و 225 دلار، سرب با از دست دادن 1.5 درصد از قیمت خود به مبلغ 1663 دلار و در نهایت فلز قلع با کاهش 2.5 درصدی به قیمت 14 هزار و 840 دلار معامله می‌شود.