۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پاسخ یک مقام مسئول در وزارت صمت به انتقادات مطرح شده در خصوص میزان حقوق دولتی معادن

۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶
کد خبر: 401351
پاسخ یک مقام مسئول در وزارت صمت به انتقادات مطرح شده در خصوص میزان حقوق دولتی معادن

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: حقوق دولتی در شورایعالی معادن در حضور همه اعضا مصوب می‌شود و اگر ایراداتی به این افزایش وارد بود، نمایندگان انجمن‌ها و بخش خصوصی که در آن جلسه حضور داشتند، می‌توانستند ایرادات آن را مطرح کنند.

 اقتصاد آنلاین - طاهره گودرزی؛ سیف اله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: تنها بخشی که درتحریم ها هیچ وقت به مشکل برنخورده و نخواهد خورد بخش معدن است.

وی ادامه داد: تا به امروز یک سری از معادن حقوق دولتی تعیین شده را پرداخت نکرده‌اند که از این به بعد باید همه آن را پرداخت کنند.

امیری افزود: حقوق دولتی براساس عیار ماده معدنی و میزان تناژ تولید است. بر خلاف تصور، افزایش زیادی نداشته است فقط  یک سری معادن جدید اضافه شده‌اند.

وی تاکید کرد: در میزان حقوق دولتی معادن فلزی تغییراتی ایجاد شده است اما در معادن غیرفلزی که سود زیادی ندارند تغییری به آن صورت ایجاد نشده است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در پاسخ به اینکه چرا نظر بخش خصوصی در این مورد گرفته نشده است بیان کرد: حقوق دولتی در شورایعالی معادن در حضور اعضا مصوب می‌شود که اگر ایراداتی به آن وارد بود، نمایندگان انجمن‌ها و بخش خصوصی که در آن جلسه حضور داشتند، می‌توانستند ایرادات آن را مطرح کنند.