۰ نفر

افراد مبتلا به دیابت می توانند انگور بخورند؟

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۰:۴۶
کد خبر: 673265
افراد مبتلا به دیابت می توانند انگور بخورند؟

افراد مبتلا به دیابت مجبور نیستند که از مصرف میوه‌های تازه حتی انگور، خودداری کنند. درواقع، این افراد هم می‌توانند از انگور در رژیم غذایی شان استفاده کنند اما باید به چند نکته خاص توجه داشته باشند و هرگز در مصرف انگور زیاده‌روی نکنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سلامت، البته برخلاف سایر میوه‌های سرشار از فیبر، انگور مستقیما قند خون را افزایش می‌دهد مخصوصا اگر با معده خالی یا بدون سایر مواد غذایی حاوی پروتئین یا چربی مصرف شود. بنابراین، در حین مصرف این میوه باید نکاتی را مدنظر قرار داد که عبارتند از:

آیا افراد مبتلا به دیابت می‌توانند انگور بخورند؟

بله؛ انجمن دیابت آمریکا (ADA) به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌کند که حتما از میوه استفاده کنند و نام انگور سبز و بنفش را هم در فهرست میوه‌های مجاز برای آنان قرار داده است. با وجود این واقعیت که کربوهیدرات‌ها می‌توانند قند خون را افزایش دهند، بدن همچنان برای تولید انرژی به این درشت‌مغذی مهم نیاز دارد. انواع انگور هم منابع بسیار خوبی برای دریافت کربوهیدرات هستند (حتی در افراد مبتلا به دیابت) زیرا ریزمغذی‌های مفیدی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات شیمیایی گیاهی یا فیتوکمیکال‌های ضدبیماری را هم به بدن می‌رسانند. از آنجایی که انگورها حاوی قند طبیعی هستند، بنابراین می‌توانند نیاز افراد به مصرف خوراکی‌های شیرین را هم تامین کنند. پس مصرف صحیح انگور در رژیم غذایی می‌تواند تمایل به مصرف انواع خوراکی‌های قندی را هم کاهش دهد.


در این زمینه بیشتر بخوانید؛

درمان بیش فعالی کودکان با گیاهان دارویی

این نشانه ها یعنی کبد شما مشکل دارد!

از خوردن بال و گردن مرغ صرف نظر کنید!


بیماران دیابتی می‌توانند چقدر انگور مصرف کنند؟

ابتدا باید بدانید که هر 17 دانه درشت انگور حدودا 15 گرم کربوهیدرات دارد. هر لیوان انگور هم معمولا حدود 27 گرم کربوهیدرات به بدن می‌رساند. پس یک وعده مصرفی انگور برای بیماران دیابتی نباید بیشتر از این مقدار باشد. ضمن اینکه انگور باید همراه با مواد غذایی کم‌کربوهیدرات، سرشار از پروتئین باکیفیت و سرشار از چربی‌های سالم مصرف شود. پس بیماران دیابتی می‌توانند از چند دانه انگور همراه با پنیر و نان سبوس‌دار استفاده کنند یا از آن در کنار سالاد مرغ یا سالادهای دیگر کمک بگیرند.

یک دنیا خاصیت در یک لیوان آب انگور

بهترین رنگ انگور برای مبتلایان به دیابت کدام است؟

این مساله به اولویت افراد بستگی دارد زیرا در بیشتر انواع انگور، میزان ویتامین‌ها و املاح و فیبر تقریبا یکسان است. اما اگر کسی به کربوهیدرات موجود در انگور توجه دارد، پس باید بیشتر انگور سبز مصرف کند زیرا میزان قندها در این نوع از انگورها اساسا کمتر است. اگر هم کسی به آنتی‌اکسیدان‌ها و قابلیت انگورها در پیشگیری از بیماری‌ها توجه دارد، باید از انگورهای تیره مانند انگور قرمز یا سیاه استفاده کند زیرا میزان پلی‌فنول‌ها در این نوع از انگورها به حداکثر میزان می‌رسد.