۰ نفر

معاون وزارت آموزش و پرورش؛

۹۸ درصد فرهنگیان واکسن کرونا دریافت کرده اند

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبر: 562265
۹۸ درصد فرهنگیان واکسن کرونا دریافت کرده اند

معاون حقوقى و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تاکنون به ۹۸.۵ درصد فرهنگیان واکسن تزریق شده است گفت: تا اول مهر آمار کلی واکسیناسیون فرهنگیان به ۹۹ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قاسم احمدی‌لاشکی ظهر امروز در نشست با مسئولان آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس اظهار داشت: بیش از 40 درصد مدرسه‌های کشور می‌توانند در آغاز تحصیلی جدید به‌صورت حضوری فعالیت کنند.

معاون حقوقی‌ و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس دستور رییس جمهوری نگاه این وزارتخانه با شیب ملایم به سمت حضوری شدن تدریجی مدرسه‌ها است افزود: بر این اساس تلاش می‌شود از اول مهرماه مدرسه‌های کوچک با جمعیت دانش‌آموزی کم به‌صورت حضوری فعالیت خود را آغاز کنند.

احمدی‌لاشکی از فعالیت مابقی مدرسه‌های دارای تراکم بالاتر دانش‌آموزی به‌صورت تلفیقی و ترکیبی خبر داد و بیان کرد: در این روش با محدودیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده از سوی ستاد ملی کرونا، برای هر دانش‌آموز 2.25 درصد متر مربع فضا و فاصله از هر سمت 1.5 متر مربع لحاظ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 28 درصد مدرسه‌های استان بوشهر زیر 50 نفر جمعیت دارند خاطر نشان کرد: حضور 15 دانش‌آموز در هر کلاس درس ظرفیت لازم برای حضوری شدن آموزش در سال تحصیلی جدید وجود دارد.

معاون حقوقى و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌شود تا 25 شهریور تمام فضاهای آموزشی، توزیع کتاب درسی، ثبت‌نام دانش‌آموزان و ساماندهی نیروی انسانی نهایی شود و بهترین سال تحصیلی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان رقم بخورد.

احمدی‌لاشکی خطاب به خانواده دانش‌آموزان تصریح کرد: با اطمینان و اعتماد کامل فرزندان خود را به مدرسه که خانه دوم آنها است بسپارند و این وزارتخانه نیز تلاش دارد با سلامت تمام سال تحصیلی را آغاز کند.

وی به طرح واکسیناسیون فرهنگیان پرداخت و با اشاره به اینکه تاکنون به 98.5 درصد فرهنگیان واکسن تزریق شده است خاطر نشان کرد: 55 درصد فرهنگیان 2 نوبت و 98.5 درصد هم یک نوبت واکسن کرونا دریافت کردند و تا اول مهر آمار کلی واکسیناسیون فرهنگیان به 99 درصد افزایش می‌یابد.

احمدی لاشکی از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی فرم مدرسه‌ها خبر داد و بیان کرد: این آیین‌نامه در اختیار شورای مدارس قرار داده شده که نسبت به پوشش و تعیین فرم دانش‌آموزان و رنگ آن تصمیم‌گیری کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با کمبود نیروی آموزشی مواجه هستیم گفت: با تدابیر اندیشیده شده در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس درس بدون معلم نمی‌ماند.