۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۹ فواید ماسک ماست برای صورت و نحوه انجام آن

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۰۰
کد خبر: 560552
۹ فواید ماسک ماست برای صورت و نحوه انجام آن

ماست ساده در سال‌های اخیر به‌خاطر مواد مغذی کلیدی خود به‌ویژه از نظر سلامت گوارشی مشهور شده است. درعین‌حال، ماست نیز راه خود را به کارهای روزمره مراقبت از پوست‌بازکرده است. درحالی‌که وبلاگ‌ها ممکن است ماست ساده را به‌عنوان داشتن فواید مراقبت از پوست خاص نشان دهند اما تنها فواید خاصی توسط علم اثبات شده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، این‌ها شامل اثرات مرطوب‌کننده بر روی پوست هستند. اگر به دنبال این هستید که یک ماسک صورت ماست را در خانه امتحان کنید، مهم است که تمام ویژگی‌ها و خطرات مربوط به آن، و همچنین مواد دیگری که ممکن است بخواهید امتحان کنید را درک کنید. قبل از اینکه سعی کنید هرگونه بیماری پوستی را به‌تنهایی درمان کنید با متخصص پوست خود صحبت کنید. 

هنگام امتحان کردن یک ماسک صورت ماست، می‌توانید انواع مختلف ماست و مواد تشکیل‌دهنده آن را بر اساس نتایجی که می‌خواهید به دست‌آورید، امتحان کنید. 

انواع مختلف ماست 

بهتر است از ماست ساده و بدون طعم برای یک ماسک صورت استفاده کنید، زیرا همه انواع آن یک‌سان ایجاد نمی‌شوند. ماست معمولی شیر گاو حاوی کلسیم بیشتری نسبت به انواع دیگر است. از طرف دیگر ماست یونانی به‌خاطر عدم وجود مقدار آب‌پنیر که انواع دیگر دارند، بافت ضخیم‌تری دارد و استفاده از آن را برای پوست آسان‌تر می‌کند. 

ماست

اگر شما حساسیت به شیر گاو دارید، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که باید در نظر بگیرید. این نمونه‌ها شامل ماست‌های گیاهی ساخته‌شده از بادام و شیر نارگیل و همچنین ماست شیر بز هستند. 

عسل 

در تحقیقات نشان می‌دهد که عسل یک منبع طبیعی از مواد مغذی و پروتئین‌هایی است که می‌توانند به درمان خشکی پوست، اگزما و پسوریازیس کمک کنند. هم چنین آلوئه‌ورا می‌تواند به جلوگیری و درمان چین‌وچروک‌ها کمک کند درحالی‌که لایه بالایی پوست که روپوست نیز نامیده می‌شود را احیا می‌کند. عسل ممکن است به‌عنوان یک شفادهنده زخم نیز به‌خصوص در مورد سوختگی عمل کند، 

 زردچوبه 

زردچوبه یک ادویه است که به‌خاطر اثرات ضدالتهابی خود در حال جذب شدن است. درحالی‌که برای چنین اثراتی مانند غذا و یا مکمل به آن اشاره شده است، دیگران به‌عنوان یک درمان موضعی به زردچوبه روی آورده‌اند. شاید برای درمان بیماری‌های التهابی پوست، مانند آکنه و پسوریازیس، بیشتر شناخته شده باشد. 

ماسک+عسل+و+زردچوبه

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا شاید به‌عنوان درمان آفتاب‌سوختگی مشهور باشد. اما فواید پوستی آن فراتر از تسکین سوختگی شامل آکنه، اگزما و پسوریازیس است. هم چنین آلوئه‌ورا ممکن است به مرطوب کردن پوست خشک کمک کند. توانایی آلوئه‌ورا در جذب سریع به پوست مؤثر است، و همچنین آلوئه‌ورا را به یک گزینه خوب برای تبدیل پوست خشک به پوست روغنی می‌باشد. 

مزایای ادعا شده: 

تمام انواع ماسک‌های صورت اهداف مشترکی دارند: آن‌ها برای بهبود بافت، تن و تعادل رطوبت پوست شما طراحی شده‌اند. بااین‌حال، فواید دقیق آن از نظر مواد تشکیل‌دهنده متفاوت است. در زیر نه مزیت ادعا شده استفاده از ماسک صورت ماست آورده شده است: 

۱. رطوبت را تنظیم می‌کند 

تصور می‌شود که بافت خامه‌ای ماست به رطوبت پوست شما کمک می‌کند. مطالعات in - vitro و in - vivo از سال ۲۰۱۱ نیز چنین اثرات ماسک ماست را پشتیبانی می‌کند. 

۲. پوست را روشن می‌کند 

همین تحقیق در سال ۲۰۱۱ نیز نشان داد که ماسک ماست می‌تواند به طور بالقوه پوست شما را روشن کند. 

۳. مزایای تقویت‌کننده 

چه شما آثار آکنه داشته باشید و چه لکه‌های آفتاب و یا سن شما، تن پوست ناصاف و ناصاف دارد این موارد بسیار شایع است. طبق تحقیقات در سال ۲۰۱۵، گزارش شده است که ماست حتی به کمک پروبیوتیک‌هایی که به طور طبیعی در حال رخ‌دادن هستند، به تقویت کردن تن پوست نیز کمک می‌کند. 

۴. حفاظت از اشعه ماورا بنفش 

درحالی‌که تحقیقات از پتانسیل ماست برای کمک به معکوس کردن لکه‌های پیری ناشی از آسیب خورشید حمایت می‌کنند، تحقیقات ۲۰۱۵ نشان می‌دهند که ماست ممکن است در وهله اول به‌حداقل‌رساندن اثرات اشعه ماورا بنفش (‌UV)‌کمک کند. تصور بر این است که ماست ممکن است به ایجاد یک مانع خنثی‌کننده رادیکال‌های آزاد در برابر پوست کمک کند که به نوبه خود خطر آسیب‌دیدن به نقاط و چین‌های ناشی از نور خورشید را کاهش می‌دهد. 

۵. افزایش کشش 

منبع تحقیقاتی در سال ۲۰۱۱ نیز نشان داده است که ماست ممکن است کشش افزایش‌یافته در پوست را پشتیبانی کند. با افزایش سن، پوست شما به طور طبیعی کلاژن را از دست می‌دهد، نوعی پروتئین که خاصیت ارتجاعی را افزایش می‌دهد. ماسک‌های صورت ممکن است به بازگرداندن الاستیسیته و درعین‌حال بهبود ظاهر کلی پوست کمک کنند. 

۶. کاهش خطوط ریز چروک

افزایش الاستیسیته نیز یک راه برای کاهش ظاهر خطوط و چین‌های ریز است. روش دیگر اصلاح ظاهر روپوست است که در آن خطوط ریز برجسته هستند. تحقیقات انجام‌شده در سال ۲۰۱۵ پیشنهاد می‌کند که پروبیوتیک‌ها در ماست ممکن است به حفاظت در برابر چنین نشانه‌های پیری کمک کنند. 

۷. مبارزه با جوش صورت 

همچنین تصور می‌شود که پروبیوتیک‌ها به مبارزه با جوش صورت دارند. باتوجه‌به تحقیقات مشابه در سال ۲۰۱۵، پروبیوتیک‌ها التهاب کلی را کاهش می‌دهند که ممکن است به نوبه خود آکنه را تسکین دهند و به جلوگیری از شکست آینده کمک کنند. 

۸. سایر بیماری‌های التهابی پوست را درمان می‌کند 

تصور می‌شود که همان اثرات ضدالتهابی یافت‌شده در پروبیوتیک‌ها به درمان دیگر شرایط التهابی پوست کمک می‌کند. این دارو‌ها شامل روزاسه، پسوریازیس و اگزما هستند. 

۹. درمان عفونت‌های پوستی  

همچنین ادعا می‌شود که ماست ممکن است خواص میکروبی داشته باشد که ممکن است عفونت‌های پوستی را درمان کند. بااین‌حال، ماسک ماست را نباید بدون تأیید پزشک بر روی پوست عفونی و یا شکسته به کار برد. 

فواید-ماسک-ماست-برای-زیبایی

دستورالعمل‌ها

از ماست می‌توان به‌تنهایی به‌عنوان یک ماسک صورت استفاده کرد اما شما می‌توانید آن را با دیگر اجزا ترکیب کنید تا به مسائل پوستی ویژه‌ای رسیدگی کنید. همیشه قبل از استفاده از ماسک صورت، صورت خود را بشویید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند. 

د ستورالعمل‌های راهنمای زیر را در نظر بگیرید: 

• یک‌دوم فنجان ماست، یک قاشق‌چای‌خوری عسل برای پوست التهابی و روغنی از زردچوبه استفاده می‌شود. 

• ۴/۱ فنجان ماست، ۱ قاشق غذاخوری. عسل و ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا برای پوست‌های تحریک شده

• ۱ فنجان ماست و چند قطره آب‌لیمو تازه برای افزایش رنگ‌دانه‌ها

 اشکالات و عوارض: 

اگر شما حساسیت به شیر دارید، باید از ماست سنتی دور شوید و به‌جای آن شیر بز و یا شیر گیاهی را انتخاب کنید. 

همچنین می‌توانید مقدار کمی از ماسک صورت خود را از قبل در داخل آرنج خود امتحان کنید. این فرایند تست پچ (‌patch test) ‌نامیده می‌شود، و حداقل ۲۴ ساعت قبل انجام می‌شود تا به شما کمک کند اطمینان حاصل کنید که هیچ‌گونه واکنش زیان‌آوری نسبت به ماسک ایجاد نخواهید کرد. یک اشکال احتمالی دیگر، مسدودکردن منافذ ناشی از استفاده از ماست است. بااین‌حال، چنین اثراتی در محیط‌های بالینی موردمطالعه قرار نگرفته‌اند. 

ماسک صورت ماست تنها گزینه نیست شما می توانید گزینه‌های زیر را برای نگرانی‌های خاص در مورد مراقبت از پوست در نظر بگیرید: 

• ماسک زردچوبه برای شرایط التهابی مانند آکنه و پسوریازیس آووکادو برای پوست خشک 

• ماسک آووکادو برای پوست‌های خشک

• ماسک صورت جو دوسر برای تسکین پوست تحریک شده

• آب‌لیمو و روغن زیتون برای پوست‌های چرب

• آلوئه‌ورا برای پوست‌های مستعد آکنه، خشک یا سوخته

• ماسک چای سبز برای پوست خشک یا پیری

چکیده مطلب: 

ماست یکی از مواد تشکیل‌دهنده بسیاری است که در ماسک‌های صورت به صورت استفاده راحت در منزل به کار می‌رود. این پتانسیل را دارد که رطوبت پوست شما را متعادل کند درحالی‌که فواید هدفمند دیگری نیز ارائه می‌دهد. 

در واقع، برخی از تحقیقات بالینی تعدادی از فواید ادعا شده ماسک صورت ماست را پشتیبانی می‌کنند. بااین‌حال، تحقیقات بیشتری انجام شده است تا مشخص شود که آیا ماست موضعی فواید پوستی گسترده‌ای دارد یا خیر. متخصص پوست شما یک راه‌حل دیگر برای کمک است، به‌ویژه هنگامی که سعی در درمان بیماری‌های مزمن پوست دارید. اگر ماست نتوانست نتایجی را که در ماسک صورت به دنبال آن هستید به دست آورد با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه‌ها را دریافت کنید.