۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آلوئه ورا شما را از شر چین و چروک خلاص می کند؟

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۲۲
کد خبر: 549640
آلوئه ورا شما را از شر چین و چروک خلاص می کند؟

آلوئه ورا نوعى کاکتوس گرمسیری است که از هزاران سال پیش برای درمان بیماری‌ های مختلف پوستی استفاده می‌ شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروزه به دلیل خاصیت درمانی و مرطوب کنندگی، آلوئه ورا به عنوان ماده سازنده انواع محصولات مراقبت از پوست به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد همچنین از آلوئه ورا برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز استفاده می کنند.

در این مقاله بررسی دقیق تری خواهیم داشت که آیا آلوئه ورا می تواند به از بین بردن چین و چروک پوست کمک کند، نحوه استفاده از آن بر روی پوست و سایر گزینه های درمان چین و چروک بررسی می شود.

آلوئه ورا

آیا آلوئه ورا می ‌تواند به کاهش چین و چروک کمک کند؟

ژل آلوئه ورا که از تفاله گیاه ساخته می ‌شود، به طور معمول روی پوست قرار می گیرد. همچنین می توان به صورت خوراکی به عنوان مکمل ژل و قرص مصرف کرد.

برخی شواهد نشان می ‌دهد که مصرف مکمل‌های آلوئه ورا می‌ تواند باعث کاهش چین و چروک شود.

در مطالعه اى در سال ۲۰۰۹ در ژورنال منتشر شد دانشمندان چین و چروک و انعطاف پذیری پوست سی زن سالم بالای ۴۵ سال را اندازه‌ گیری کردند. در مرحله بعدی، آن ها به طور تصادفی به هر یک از شرکت کنندگان مکمل ژل آلوئه ورا دادند.

نیمی از زنان دوز کم ( ۱۲۰۰ میلی‌گرم در روز ) و نیمی دیگر دوز بالایی ( ۳۶۰۰ میلی گرم در روز ) دریافت کردند.

زنان به مدت ۹۰ روز از مکمل‌های ژل آلوئه ورا استفاده کردند. در پایان مطالعه، دانشمندان دریافتند که چین و چروک، کشش و تولید کلاژن در هر دو گروه بهبود می یابد.

مطالعهای در سال ۲۰۱۵ نتایج مشابهی را گزارش داد. شرکت ‌کنندگان ۵۴ زن ۲۰ تا ۵۰ سال بودند.

آلوئه ورا

به مدت ۸ هفته، نیمی از زنان هر روز ۵ قرص پودر ژل آلوئه ورا مصرف کردند. نیمه دیگر دارونما مصرف کردند. در زنانى که از مکمل ‌های آلوئه ورا استفاده کردند، چین و چروک صورت به طور قابل توجهی بهبود یافت.

به گفته محققان، آلوئه ورا مولکول هایی به نام استرول دارد. این استرول ها باعث تولید کلاژن و اسید هیالورونیک می ‌شوند که به پوست در حفظ رطوبت کمک می ‌کند. در نتیجه، چروک ها کمتر به چشم می آیند.

این بدان معنا نیست که آلوئه ورا از شر چین و چروک ها خلاص می کند. در عوض، این یافته ها نشان می دهد که ممکن است با بهبود بافت پوست، چین و چروک ها را کاهش دهد.

این مطالعات بر مصرف خوراکی آلوئه ورا به عنوان مکمل تمرکز داشت. برای تعیین این که آیا استفاده از ژل آلوئه ورا بر روى پوست مزایاى مشابهی دارد، تحقیقات بیش تری لازم است.

آلوئه ورا

نحوه استفاده از آن:

در حالی که بیش تر مطالعات برای مصرف آلوئه ورا و چین و چروک ها متمرکز بوده اند، اما شواهد حاکی از آن است که آلوئه ورا به صورت موضعی نیز می ‌تواند کمک کند.

این ممکن است به دلیل اثر مرطوب کننده ژل باشد که باعث کاهش خشکی و کمتر شدن چین و چروک می شود.

شما می توانید یک ظرف ژله آلوئه ورا را از اکثر داروخانه ها تهیه کنید.

اگر قبل از آلوئه ورا روی پوست خود استفاده نکرده اید، ابتدا یک تست پچ انجام دهید. حساسیت به آلوئه ورا امکان‌ پذیر است. در صورت بروز واکنش، استفاده از ژل را متوقف کنید.

آلوئه ورا

آیا روش های درمانی طبیعی دیگری نیز برای رفع چین و چروک وجود دارد؟

علاوه بر آلوئه ورا، چندین درمان طبیعی دیگر نیز می‌ تواند به کاهش چین و چروک کمک کند.

کلروفیل:

کلروفیل گیاهان و جلبک ها را سبز می کند. این ماده به طور سنتی برای ترمیم زخم استفاده می شود، اما طبق تحقیقات، ممکن است برای چین و چروک صورت نیز مفید باشد.

محققانی که در سال ۲۰۰۶ مطالعه راجع به تاثیر مکمل های عصاره کلروفیل بر روی پوست سر انجام دادند، بهبود قابل توجهى در کشش پوست و چین و چروک‌های شرکت کنندگان در این مطالعه دیده اند.