۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش‌بینی بازار مسکن در نیمسال دوم۱۳۹۸

۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۵۰
کد خبر: 389963
پیش‌بینی بازار مسکن در نیمسال دوم۱۳۹۸

دومین گزارش تحلیلی از سری گزارش‌های مرکز تحقیقات اقتصادآنلاین ویژه سرمایه‌گذاری در بازار مسکن در نیمسال دوم ۱۳۹۸ برای سرمایه‌گذاران، کارشناسان و پژوهشگران حوزه بازار مسکن به صورت رایگان منتشر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این گزارش پیش‌بینی بازار مسکن در نیمسال دوم ۱۳۹۸، تحلیل ﺑﺎزار ﻣﺴﮑﻦ ﺗﻬﺮان و ﺑﯿﺶ از ۲۰کلانشهر، ﺑﺮرﺳﯽ ﻋﻮاﻣﻞ اﺛﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﺑﺎزار مسکن و مقایسه ﺑﺎزدﻫﯽ ﻣﺴﮑﻦ، ﺑﻮرس، ﻃﻼ، ارز به تفصیل بررسی و اطلاعاتی فراهم شده که برای هر فعال این حوزه، قابل استفاده و مفید است.

گزارش سرمایه‌گذاری در بازار مسکن، یکی از جامع‌ترین گزارش‌هایی است که در سال‌های اخیر در حوزه مسکن منتشر گردیده است، جدا از تحلیل‌هایی که برای هر سرمایه‌گذاری در این حوزه مفید است، این گزارش از حیث اطلاعات جمع‌آوری شده، نمودارها و تحلیل روندها منبع مناسبی برای پژوهش و تحقیق در حوزه مسکن می‌باشد و داشتن چنین گزارش برای هر کارشناس یا پژوهشگری در این حوزه الزامی است.

متن کامل گزارش تحلیلی اقتصادآنلاین ویژه سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را
می‌توانید از اینجا دریافت کنید

تحلیل‌ بازار‌ مسکن‌ تهران‌ در‌ دهه‌ 90

با تاکید بر داده‌های نمودار زیر، شاهد رشد 45درصدی قیمــت مســکن در ســال 1391 هستیم، اما از فروردیــن تــا بهمــن ســال1392 بــه دلیــل انتخابــات و شــرایط حاکــم بــر کشــور بــازار مســکن رکــود مطلــق را تجربــه کــرد. همین نکتــه باعث شــد که بازار مســکن نتواند در سال 1393  نیــز از رکــود خــارج شــود بــه گونــه‌ای که حجم معاملات در آن سال پایین بود.

نرخ تغییرات قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در تهران،  در تمام ماه های سال 1394 - 1396 از یک روند مشخص پیروی می‌کند. اما از خرداد ماه 1397 تا بهمن ماه آن سال روند کاهشی در حجم معاملات بازار مسکن را شاهد خواهیم بود. این در حالی است که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در سال 1397 نسبت به سال قبل خود، 70درصد رشد را تجربه کرده است.

مسکن اقتصاد آنلاین

به گزارش اقتصادآنلاین، نتایج نظرسنجی از افراد مرتبط با صنعت ساختمان شامل تحلیگران، کارشناسان مشاور املاک، سازندگان و مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری نشان از ادامه رکود در بازار مسکن است که با نتایج حاصل از پژوهش پیش‌بینی بازار مسکن در نیمه دوم سال۱۳۹۸ در مجموعه "اقتصادپلاس" یکسان بوده است.

٪۲۳ نظردهندگان معتقد به افزایش نرخ مسکن، ۲۸٪ معتقد به عدم تغییر و ۴۹٪ معتقد به کاهش نرخ‌ مسکن هستند. (نتایج تفضیلی در نمودار دوم درج شده است.)

20

برخی از تغییرات شاخص‌های قیمت مسکن طی سال‌های اخیر رل در ادامه مشاهد می‌کنید؛

بررسی قیمت مسکن

بررسی قیمت مسکن

بررسی قیمت مسکن

552