۰ نفر

حضور ۴ وزیر پیشنهادی در آخرین نشست کمیسیون صنایع و معادن

۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبر: 554438
حضور ۴ وزیر پیشنهادی در آخرین نشست کمیسیون صنایع و معادن

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در آخرین نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، چهار وزیر پیشنهادی حضور یافتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ سیدجواد حسینی‌کیا نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به جلسه امروز صبح این کمیسیون برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور اظهار داشت: در این جلسه که آخرین نشست کمیسیون برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بود، 4 چهره دیگر حضور یافتند و به تشریح برنامه‌هایشان پرداختند.

وی افزود: ابتدا، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور یافت و ضمن پاسخ به سوالات نمایندگان، برنامه‌هایش را نیز تشریح و تاکید کرد که تلاش می‌کنم تا این وزارتخانه به قطب فرهنگی و تصمیم‌ساز برای مدیریت فرهنگی و فضای مجازی کشور تبدیل شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بعد از آن، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر پیشنهادی امور خارجه حضور یافت و در دفاع از برنامه‌هایش، توسعه دیپلماسی منطقه ای را از جمله برنامه‌های خود برشمرد و تاکید کرد که در اعزام سفر، علاوه بر توجه به ویژگی‌های خاص کشور مبدأ و تناسب توانایی‌ها و تجربه سفیر با شرایط آن کشور، به اولویت داشتن دیپلماسی اقتصادی نیز توجه خواهد شد.

حسینی کیا اظهار داشت: «علی اکبر محرابیان» وزیر پیشنهادی نیرو هم در جلسه امروز کمیسیون صنایع حضور یافت و گزارش جامعی از وضعیت آب کشور ارائه کرد و گفت که تلاش می‌کنیم تا ضمن توسعه زیرساخت‌های آبفای کشور، پوشش آب شرب روستایی را به 90 درصد برسانیم و کمبود 13 هزار مگاوات برق تولیدی کشور را نیز به سرعت جبران کنیم.

وی اضافه کرد: در نهایت،‌ «رستم قاسمی» وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در کمیسیون حضور یافت و در تشریح برنامه‌هایش، ساز و کار تامین سالانه یک میلیون مسکن و 4 میلیون مسکن در طی چهار سال را شرح داد.