۰ نفر

حضور ۷ وزیر پیشنهادی در کمیسیون صنایع و معادن

۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۴
کد خبر: 554192
حضور ۷ وزیر پیشنهادی در کمیسیون صنایع و معادن

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از حضور 7 وزیر پیشنهادی رییس جمهور در جلسات امروز این کمیسیون و تشریح برنامه‌هایشان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ سید جواد حسینی کیا نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، از حضور 7 وزیر پیشنهادی کابینه سیزدهم در جلسات صبح و عصر این کمیسیون برای ارائه برنامه‌هایشان خبر داد و اظهار داشت: در جلسه نوبت صبح ابتدا «احمد وحیدی» وزیر پیشنهادی کشور در کمیسیون صنایع و معادن حضور یافت و ضمن پاسخ به سؤالات اعضای کمیسیون، برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف تشریح کرد که از جمله آنها می‌توان توجه به نیازها و الزامات تقسیمات کشوری و بهره‌گیری از مدیران توانمند، پاکدست و جهادی در مدیریت‌های استانی و شهرستانی را ذکر کرد.

وی افزود: پس از این، «سید حمید سجادی» وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در کمیسیون حضور یافت و در تشریح برنامه‌هایش و پاسخ به سؤالات نمایندگان، مسائلی همچون توسعه ورزش همگانی، ورزش بانوان و تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و بخش‌های دولتی را از رئوس برنامه‌های خود برشمرد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در جلسه نوبت صبح همچنین «امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی» وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور یافت و به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

حسینی کیا افزود: توسعه اقتدار دفاعی به ویژه قدرت موشکی کشور برای ارتقاء توان بازدارندگی، توسعه ساخت هواپیماهای آموزشی و مسافربری، گسترش تحقیقات صنعتی و دفاعی و توجه به معیشت نیروهای مسلح از جمله برنامه‌های مطرح شده از سوی وزیر پیشنهادی دفاع بود.

وی در ادامه به جلسه نوبت عصر کمیسیون صنایع و معادن اشاره کرد و گفت: در جلسه نوبت بعدازظهر، ابتدا «سید جواد ساداتی نژاد» وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی حضور یافت و به سؤالات نمایندگان پاسخ داد و برنامه‌هایش را نیز تشریح کرد که توجه ویژه به صادرات محصولات کشاورزی، برنامه‌ریزی برای خودکفایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی و دامی، ساماندهی چرخه توزیع محصولات کشاورزی و دامی در بازار و اجرای طرح کاداستر (حدنگار) اراضی کشاورزی را از مهم‌ترین برنامه‌های خود اعلام کرد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی همچنین به حضور «بهرام عین‌اللهی» وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه این کمیسیون اشاره کرد و افزود: وزیر پیشنهادی در تشریح برنامه‌هایش توجه به ارتقاء توان صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی، برخورد با مافیای دارویی و پزشکی و اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را از مهم‌ترین برنامه‌های خود اعلام کرد.

حسینی کیا خاطرنشان کرد: در پایان، آقایان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی و باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز در کمیسیون حضور یافتند و به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: علاوه بر 7 وزیر یاد شده، احتمالا امروز یک جلسه دیگر نیز با حضور وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع برگزار می‌شود تا با توجه به حوزه تخصصی کمیسیون صنایع و ارتباط آن با این وزارتخانه، اشراف بیشتری نسبت به برنامه‌های وزیر پیشنهادی به دست بیاید.