۰ نفر

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

بررسی گزارش تخلفات اجرایی قانون چک در کمیسیون اقتصادی

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۵
کد خبر: 551977
بررسی گزارش تخلفات اجرایی قانون چک در کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش تخلفات اجرای این قانون در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ غلامرضا مرحبا ، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی قرار بود لیست اعضای پیشنهادی کابینه به کمیسیون ارائه شود و بررسی برنامه وزرای پیشنهادی در دستور کار قرار گیرد که این لیست ارائه نشد و ما به دستور کار عادی کمیسیون برگشتیم.

وی افزود: در جلسه امروز طرح مالیات بر عایدی سرمایه با حضور دستگاه های مرتبط مورد بررسی قرار گرفت. نمایندگان دستگاه ها نظرات کارشناسی خود را ارائه کرده، در مورد حجم و نوع تراکنش هایی که باید به سازمان مالیاتی ارسال شود و همین طور رویکرد قانون که تنظیم گری برای سرمایه های غیر مولد یا درآمدی باشد مباحثی مطرح شد و در نهایت به مرکز پژوهش ها ماموریت داده شد تا پایان هفته ویرایش نهایی متن قانون را به کمیسیون ارائه کند تا بررسی نهایی انجام شود.

مرحبا اضافه کرد: همچنین در جلسه امروز گزارش نظارتی تخلفات مربوط به اجرای قانون چک قرائت شد، نماینده بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد و قرار شد استعلاماتی از دستگاه های دیگر گرفته شود. با توجه به شرایط خاص کرونا و اینکه برخی تاخیرها در اجرای قانون ممکن است به علت تصمیمات ستاد مقابله با کرونا باشد قرار شد این موضوع بررسی شود و در جلسات آتی گزارش تکمیلی ارائه شود.

به گفته سخنگوی کمیته اقتصادی این کمیسیون فردا نیز جلسه دارد و ادامه دستور خود را پی خواهد گرفت.