۰ نفر

چگونه امنیت گوشی اندرویدی را بالا ببریم؟

۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۳۰
کد خبر: 679089
چگونه امنیت گوشی اندرویدی را بالا ببریم؟

برای آنکه گوشی‌های اندرویدی خود را از خطرات سایبری مختلف، خصوصا نفوذ بدافزارها در امان نگه دارید، ۳ راه‌حل ساده را می‌توان پیشنهاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، نخستین راهی که برای بالا بردن امنیت گوشی اندرویدی می‌توان پیشنهاد کرد این است که دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف را با دقت انجام داده و اگر تاکنون این کار را نکرده‌اید نگاهی به فهرست اپ‌ها بیندازید و دسترسی‌ها را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال یک بازی ساده، نیازی به دسترسی به گالری و دفترچه تلفن شما ندارد.

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای ایمن نگه داشتن گوشی، نصب آنتی ویروس‌هاست. برنامه‌های معروف و معتبر در فروشگاه‌های اندرویدی وجود دارد که می‌توان با نصب یکی از آنها، گوشی را در مقابل حملات بدافزارها محافظت کرد. البته آنتی ویروس‌های خوب، حق اشتراک دارند، اما برخی از آنها امکانات حداقلی را به شما به صورت رایگان ارائه می‌کنند که همان نیز خوب است.

راه حل هایی برای افزایش امنیت گوشی های اندرویدی


بیشتر بخوانید:

چگونه از دست سایبری ها در توییتر امنیت داشته باشیم؟

یک راهکار ساده برای آزاد کردن فضای آیفون بدون حذف کردن برنامه های محبوب تان


برای امنیت گوشی های اندرویدی این ویژگی را فعال کنید

راه دیگر فعال کردن ویژگی «دستگاه من را پیدا کن» (Find My Device) است. این قابلیت به کاربران گوشی‌های اندرویدی این امکان را می‌دهد که از راه دور موبایل یا تبلت خود را کنترل کنند و در صورت نیاز اطلاعات روی آن را پاک کنند. البته این مورد بیشتر به درد زمانی می‌خورد که گوشی یا تبلت مورد سرقت قرار بگیرد.