۰ نفر

چگونه فردی را در واتساپ ریپورت کنیم؟ + آموزش

۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۸:۵۱
کد خبر: 678713
چگونه فردی را در واتساپ ریپورت کنیم؟ + آموزش

واتساپ یک برنامه پیام رسانی فوری محبوب است که شما را با مردم در سراسر جهان مرتبط می کند. اما برخی از کاربران می توانند از برنامه برای ارسال هرزنامه به دیگران سوء استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نبض فناوری، برنامه متعلق به متا ویژگی مسدود کردن مخاطب را در اختیار شما قرار می دهد که از دریافت پیام های بیشتری از آن مخاطب جلوگیری می کند و به شما کمک می کند تا از شر این پیام های هرزنامه خلاص شوید.

اگر از مخاطبین یا شماره‌های ناشناسی که نمی‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، پیام‌هایی دریافت می‌کنید، واتس‌اپ به شما اجازه می‌دهد تا آن‌ها را ریپورت کنید. وقتی از ویژگی گزارش و مسدود کردن استفاده می‌کنید، شرکت هشدارهایی در مورد پیام‌هایی که دریافت می‌کنید دریافت می‌کند و بر اساس آن اقدام می‌کند. اگر شماره بارها گزارش شود، واتس اپ ممکن است کاربر را از استفاده از برنامه مسدود کند. اگر پیام‌های ناخواسته‌ای از یک مخاطب شناخته شده یا ناشناس دریافت می‌کنید، در اینجا نحوه مسدود کردن و گزارش آن‌ها آمده است:

چگونه فردی را در واتساپ ریپورت کنیم

۱.WhatsApp را در دستگاه اندروید خود باز کنید.

۲.چت کاربری را که می خواهید گزارش دهید باز کنید.

۳.روی منوی سه نقطه موجود در گوشه سمت راست بالای چت ضربه بزنید.

۴.گزینه More را انتخاب کنید.

۵.بر روی گزینه report ضربه بزنید.

۶.کادر block the user and delete chat messages را علامت بزنید و سپس دکمه REPORT را بزنید.

گزارش و مسدود کردن یک کاربر ناشناس

۱.چت واتساپ کاربر ناشناس را باز کنید.

۲.سه گزینه در چت مشاهده خواهید کرد: Report, Block و Add to contacts

۳.وقتی روی report ضربه می زنید، یک اعلان پاپ آپ مشاهده می کنید که از شما می خواهد چت را به همراه گزارش آن مسدود و حذف کنید. بعد از علامت زدن کادر Block and Delete Chat، دکمه REPORT را بزنید.

۴.وقتی روی Block ضربه می‌زنید، یک اعلان پاپ‌آپ مشاهده می‌کنید که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید کاربر را همراه با مسدود کردن آن گزارش دهید یا خیر. کادر را علامت بزنید و سپس دکمه BLOCK را بزنید.

بعد از گزارش و مسدود کردن شخصی در واتس اپ چه اتفاقی می افتد؟

نحوه ریپورت کردن در واتساپ

این شرکت پنج پیام آخری را که توسط کاربر یا گروه گزارش شده برای شما ارسال شده است دریافت می کند و هنگام گزارش و بلاک کردن شخصی در واتس اپ، کاربر را از ارسال پیام به شما مسدود می کند. کاربر گزارش شده از همین موضوع مطلع نمی شود. کاربری که مسدود شده و گزارش شده است نمی تواند تصویر نمایه، وضعیت یا هر داده دیگری را مشاهده کند.

واتس اپ همچنین از گروه یا شناسه کاربری گزارش شده، زمان ارسال پیام برای شما، به همراه نوع پیام ارسال شده (مانند متن، تصویر، ویدیو و غیره) مطلع می شود. اگر فعالیت یک حساب کاربری توسط شرایط خدمات واتس اپ ممنوع باشد، ممکن است مسدود شود.