۰ نفر

راهکار فیس‌بوک برای برگزاری جلسات مجازی در همه‌گیری کرونا

۱ شهریور ۱۴۰۰، ۶:۴۲
کد خبر: 555584
راهکار فیس‌بوک برای برگزاری جلسات مجازی در همه‌گیری کرونا

با آغاز همه‌گیری کرونا، بسیاری از شرکت‌‌ها و فعالان عرصه واقعیت مجازی سعی کردند شرایطی را فراهم کنند که افراد و کارکنان شرکت‌‌ها بتوانند به جای اتکا به ویدئوکنفرانس‌‌ها، از ظرفیت‌‌های فناوری واقعیت مجازی نیز برای برقراری ارتباطی طبیعی‌تر میان یکدیگر بهره ببرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ فیس‌بوک نیز که از پیشگامان این عرصه به شمار ‌‌می‌رود، اخیرا پروژه جدیدی را تحت عنوان Horizon Workrooms معرفی و عرضه آن را به صورت ازمایشی آغاز کرده که ‌‌می‌تواند فضایی مجازی را برای ارتباط نزدیک‌تر میان کارکنانی که در ایام همه‌گیری مجبور به دورکاری شده‌اند، فراهم ‌‌‌کند.
 
این پروژه از طریق اپلیکیشن آکولس کوئست ۲ (Oculus Quest ۲) کار ‌‌می‌کند و افراد از این طریق ‌‌می‌توانند، در محیطی مجازی با یکدیگر در ارتباط باشند. همچنین افرادی که از Horizon Workrooms استفاده ‌‌می‌کنند، به امکانات گسترده‌ای از قبیل ایجاد آواتار برای خود و تبادل نظر در اتاق جلسات مجازی دسترسی خواهند داشت.
 
میز واقعیت ترکیبی، ردیابی کیبورد، ردیابی دست، استریم از راه دور دسکتاپ، ادغام با ویدئوکنفرانس و صوت فراگیر از دیگر امکانات این بستر ارتباطی مجازی است. همچنین اتاق‌‌هایی که از طریق Horizon Workrooms ایجاد ‌‌می‌شوند، قابل تنظیم و تغییر هستند و حتی به وایت‌بوردهایی برای ارائه توضیح در مورد موضوعی خاص و نوشتن نکات پیرامون مساله مورد بحث مجهز شده‌اند.

به گفته فیس‌بوک، امکانات دیگری همانند یادداشت‌برداری از جلسات، چت، تقویم و اشتراک فایل برای کاربران فراهم شده است. از طریق قابلیت اشتراک نمایشگر نیز این اجازه به دیگر همکاران داده ‌‌می‌شود تا آنچه را که فرد روی سیستم خود در حال کار کردن روی آن است، مشاهده کنند. برای مثال، هنگامی که شخصی در حال کار با برنامه CAD  است، ‌‌می‌توان با اشتراک نمایشگر با دیگران، آنها را در جریان روند پیشرفت کار قرار داد.

فیس‌بوک در این‌باره عنوان کرد: از نظر ما، فناوری واقعیت افزوده ‌‌می‌تواند به‌عنوان یک پلتفرم رایانشی جدید، نحوه کار کردنمان را متحول کند. این فناوری با از بین بردن فاصله میان افراد، به آنها کمک ‌‌می‌کند تا از هر جایی، با یکدیگر ارتباط و تعامل بهتری داشته باشند. پروژه Horizon Workrooms  نخستین گام بزرگ در جهت تحقق این امر است. فیس‌بوک ‌‌می‌گوید که چند وقتی است استفاده از این اپلیکیشن را به صورت داخلی و میان کارکنان خود در دستور کار قرار داده و اکنون نسخه آزمایشی آن عرضه شده است.

به گفته این شرکت، افراد ‌‌می‌توانند در وب‌سایت Workrooms فیسبوک ثبت‌نام کنند و بعد از ایجاد حساب کاربری، اپلیکیشن را دانلود کنند. سپس ‌‌می‌توانند سایر همکاران خود را نیز از طریق ایمیل دعوت کنند تا به این اتاق‌‌های آنها یا اتاق‌‌های از پیش ایجادشده ملحق شوند.

فیس‌بوک در حفاظت از حریم شخصی و خصوصی کسب‌وکارها سابقه چندان خوبی ندارد، اما مدعی شده که هرگز از محتوای این جلسات مجازی برای اهداف تبلیغاتی استفاده نخواهد کرد. همچنین طبق گفته این شرکت، هیچ کدام از تصاویر و ویدئوهایی که از طریق این اپلیکیشن میان کاربران ردوبدل ‌‌می‌شوند، نه‌تنها توسط فیس‌بوک، بلکه توسط هیچ شرکت تبلیغاتی دیگری قابل مشاهده نخواهند بود.