۰ نفر

آذری جهرمی؛

در عرصه توسعه ارتباطات عقب نشینی نمی کنیم

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۲
کد خبر: 532537
در عرصه توسعه ارتباطات عقب نشینی نمی کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستاوردهای توسعه ارتباطاتی امروز کشور را در راستای تحقق ایدئولوژی عدالت در نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: هدف ما پیشرفت در جهت رسیدن به کمال است و نباید کم‌کاری در روشن‌گری و تولید محتوی بهانه عقب نشستن از پیشرفت در توسعه تکنولوژزی‌های ارتباطاتی کشور شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛  «محمدجواد آذری جهرمی» امروز دوشنبه دهم خردادماه در آیین بهره‌برداری و جشن دسترسی تمام روستاهای استان یزد به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه‌ی سی و دومین سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب، اظهار کرد: حرکت امام راحل(ره) که رسماً از سال ۱۳۴۲ آغاز شد، یک حرکت بی‌دردسر نبود و سختی‌ها و خون‌های زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی ریخته شد ولی امروز شاهد به نتیجه رسیدن حرکت وضعی امام هستیم.

وی با بیان این که ایدئولوژی عدالت در کلام امام(ره) مستتر بود، گفت: امروز در روستاهای کشور و استان یزد شاهد استفاده از آخرین تکنولوژی های ارتباطاتی هستیم و این درحالیست که انتقال این تکنولوژی‌ها به روستاها به هیچ وجه برای دولت سودآور نیست و تنها در راستای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه به عنوان یکی از از آرمان‌های امام و انقلاب عملیاتی می‌شود.

وزیر ارتباطات با قدردانی از اقدامات و حمایت‌های لازم صورت گرفته در استان برای اجرایی شدن این طرح‌های ارتباطی، گفت: پهنای باند استان یزد در سال 9۲ معادل شش گیگابایت بود که چهار گیگابایت آن مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی اکنون این ظرفیت با رشد 50 برابری به 320 گیگابایت افزایش یافته و رشد مصرف دیتا در استان نیز با 30 برابر رشد به 120 گیگ رسیده است.

وی ادامه داد: البته مردم یزد تنها مصرف‌کننده تکنولوژی نیستند بلکه خود تولیدکننده تکنولو‍ژی در کشور نیز هستند که باید قدردان این زحمات باشیم.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که وظیفه‌ی وزارت ارتباطات توسعه و فراهم کردن ابزارهای ارتباطی در کشور است، وظیفه روشن‌گری و تولید محتوا در بستر فضای مجازی را مربوط به دیگر بخش‌ها خواند و گفت: نباید کم‌کاری و کاستی‌های این بخش‌ها بهانه‌ای برای عقب نشستن از پیشرفت در عرصه تکنولوژی‌های ارتباطاتی باشد.

وی تنها راه هدایت و از بین بردن جهالت را روشن‌گری و ترویج کلام حق دانست و با تاکید بر این که قطعاً رعایت حدود در هر حوزه‌ای الزامیست، گفت: در عصر ارتباطات محدود کردن راهگشا نیست چرا که هدف، ایجاد پیشرفت در جهت رسیدن به کمال است و تاکید داریم برای مرزبانی از ارزش‌های نظام و انقلاب باید خودمان را تجهیز کنیم و به پیش برویم نه این که در برابر دشمن عقب بنشینیم.

وی با بیان این که آینده‌ی اقتصاد دنیا، اقتصاد فضای مجازی است، راه حل رفع بسیاری از مفاسد امروز در جامعه را نیز توسعه‌ی فضای مجازی دانست.

وزیر ارتباطات با اشاره به نقش موثر فضای مجازی در مضووع مهم انتخابات و اهتمام کاندیداها به این مسئله، گفت: البته مردم نیز مطالبه‌گر وضعیت آینده‌ی فضای مجازی در کشور از داوطلبان هستند و امیدواریم این مسیر پیشرفت را در سالهای آتی نیز شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، برای استفاده از فضای مجازی در انتخابات بسته‌هایی را برای ستادهای انتخاباتی و مردم در نظر گرفته‌ایم که مورد استقبال قرار گرفته و امیدواریم در انتخابات پیش رو شاهد مشارکت حداکثر مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

آذری جهرمی در پایان نیز با اشاره به ظرفیت‌هایICT  در استان و رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان استان، در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تولید قطعات مربوط به حوزه ICT و ایجاد شعبه منطقه ویژه پیام در استان قول مساعد داد.