۰ نفر

طرز تهیه حلوای آلبالو خوشرنگ و جذاب

۵ مهر ۱۴۰۱، ۲۲:۰۲
کد خبر: 670531
طرز تهیه حلوای آلبالو خوشرنگ و جذاب

حلوای آلبالو یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای آلبالو در ادامه با ما همراه باشید.

حلوا نوعی شیرینی معروف ایرانی است. حلوا انواع مختلفی دارد و برحسب نوع آن ممکن است برخی مواقع به عنوان شیرینی برخی مواقع به عنوان دسر یا برخی موارد نیز در پخت یک غذا یا شیرینی دیگر مورد استفاده قرار گیرد. به‌طور مثال در پخت و تهیه رنگینک از حلوای آرد یا همان حلوای سیاه یا ترحلوا استفاده می‌شود.

از انواع مشهور حلوا می‌توان به ترحلوا، حلوا شکری، حلواهویج، حلواگردویی، حلوا ارده، حلوا لوز، حلوادورنگ و غیره اشاره کرد.

با وجود اینکه حلوا انواع بسیار زیاد و مختلفی دارد ولیکن هرجا صحبت از حلوا می‌شود فکر افراد به سمت همان حلوای آرد می‌رود که برای فاتحه خواندن بر سر مزار و سنگ قبر اموات پخش می‌شود، می‌رود.

مواد اولیه تهیه حلوا برحسب نوع آن مختلف است. برای نمونه حلوای آرد گندم از مخلوط شدن آرد سفید گندم با روغن آفتابگردان و شیره انگور و هل و گلاب و مغز پسته و زعفران و به جای شیره می‌توان شکر استفاده کرد بر روی آتش شدید به دست می‌آید.


در این زمینه بخوانید؛

طرز تهیه شاورمای اصل عربی

طرز تهیه ران بوقلمون بریان

حلوای آلبالو

طرز تهیه حلوای آلبالو , دستور پخت حلوای آلبالو

حلوای انبه یکی از خوشمزه ترین دسر ها است که می ‌توان در فصل انبه تهیه کرد و به عنوان یک میان وعده کامل مصرف کرد

مواد لازم حلوای آلبالو

آرد    ۲ پیمانه

روغن مایع    ۱ پیمانه

کره    ۱۵۰ گرم

آلبالو    ۴ پیمانه

آب    ۲ لیوان

شکر    ۲  پیمانه

نبات    ۲ تکه

گلاب    ۱ پیمانه

وانیل    ½ قاشق مرباخوری

حلوای آلبالو

مرحله اول

برای تهیه حلوای آلبالو خوشمزه در ابتدای کار آلبالوها را شسته و هسته آنها را جدا می کنیم، سپس درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا آلبالوها کاملا پوره شوند. حالا پوره آلبالو را از صافی رد می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه آب آلبالو را به همراه آب، شکر و نبات درون یک قابلمه مناسب می ریزیم،

حلوای آلبالو

سپس روی حرارت متوسط گذاشته تا جوش بیاید. زمانی که مخلوط آب آلبالو جوش آمد پس از ۲۰ ثانیه گلاب و وانیل را می افزاییم.

مرحله سوم

حالا بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شهد آلبالویی کاملا خنک شود. در ادامه  آرد را درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که آرد بدون تغییر رنگ بوی خامی آن گرفته شد، آنرا مجددا الک کرده و به تابه بر می گردانیم. در ادامه روغن مایع و کره را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم و پس از ۱ دقیقه شهد آلبالویی را در دو مرحله به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه حلوا را به صورت مداوم هم می زنیم تا شهد جذب حلوا شده و بافت حلوا کاملا لطیف و یکدست شود. در نهایت حلوا را درون ظرف سرومان ماسوره می زنیم و به همراه چای آلبالویی سرو می کنیم. نوش جان.

حلوای آلبالو