۰ نفر

طرز تهیه صحیح سس بشامل + مواد مورد نیاز

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۱۸
کد خبر: 667295
طرز تهیه صحیح سس بشامل + مواد مورد نیاز

سس بشامل (Bechamel) یکی از سس های مورد علاقه ی من است که میشه همیشه همه جا راحت درستش کرد چون واقعا طرز تهیه سس بشامل یا سس سفید آسون هست و بنظرم هر آشپزی باید در آشپزخانه ی خودش درست کردن این سس را تجربه کنه.

اشتباه اکثر خانمها در طرز تهیه سس بشامل

به گزارش اقتصاد آنلاین، همین طور میشه از سس بشامل برای درست کردن خیلی از غذا استفاده کرد مثل انواع لازانیا ، سوپ ها و حتی سس های مختلف دیگه . Bechamel یک سس فرانسوی است و تنها از چند ماده ساده و همیشه در دسترس ، کره ، آرد ، شیر و چاشنی مثل فلفل یا جوز هندی تشکیل شده که این سادگی و در دسترس بودن همیشگی مواد اولیه این سس باعث میشه من بیشتر بهش علاقه داشته باشم.

مواد لازم

کره : 2 قاشق غذاخوری 

آرد سفید : 2 قاشق غذاخوری 

شیر پر چرب : 2 پیمانه

فلفل سیاه تازه

نمک

مراحل آماده سازی

اشتباه اکثر خانمها در طرز تهیه سس بشامل

مرحله 1

2 پیمانه شیر را درون ماکروویو و یا در یک قابلمه گرم کنید آرد را الک کنید . حتما مواد را از قبل آماده کنید تا در هنگام درست کردن سس حرارت زیاد باعث سوختن کره نشه و در مراحل درست کردن این سس نمیشه رهاش کرد و باید مرتب هم بزنیم. در یک تابه 2 قاشق غذاخوری کره را ذوب کنید.

مرحله 2

2 قاشق غذاخوری آرد را درون تابه بریزید و با کره تفت بدین ، برای چند دقیقه آرد را با کره با حرارت متوسط هم بزنید تا رنگ آن کمی تغییر کنه و آرد از حالت خامی در بیاد . برای این مقدار آرد حدود 2 دقیقه کافیه.

مرحله 3

1/4 پیمانه شیر گرم را درون تابه بریزید و هم بزنید.

مرحله 4

مواد را هم بزنید تا شیر تبخیر بشه و دوباره 1/4 پیمانه شیر به مواد اضافه کنید.

مرحله 5

شیر را کم کم اضافه کنید و هر دفعه کمی هم بزنید تا شیر تبخیر بشه این کار باعث میشه آرد درون شیر گلوله نشه.

مرحله 6

وقتی تمام شیر را اضافه کردید برای 5 دقیقه بگذارید تا سس بجوشه و مرتب سس را هم بزنید تا سس غلیظ و بدون گلوله ای آرد باشه. در آخر هم مقداری فلفل سیاه تازه آسیاب شده و نمک به سس اضافه کنید. سس شما آماده شده پیشنهاد می کنم تا زمام خنک شدن سس هر از گاهی سس را هم بزنید تا رویه سس سفت نشه.