۰ نفر

آشنایی با اعمال مخصوص شب چهارم محرم الحرام

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبر: 657799
آشنایی با اعمال مخصوص شب چهارم محرم الحرام

برای چهارمین روز از ماه محرم ذکر و دعا و نماز و اعمال مخصوصی در نظر گرفته شده است که در ادامه برای شما دوستان گرانقدر قرار دادیم .

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  روزه داری در ماه محرم به جز عاشورا اجر دنیوی و اخروی دارد همچنین مداومت برخواندن زیارت عاشورا که از جایگاه خاص در بین اعمال محرم برخوردار است مورد تاکید بوده است.

اعمال و دعاهای مخصوص شب چهارم محرم

قرائت زیارت عاشورا در دهه اول ماه محرم از جمله اعمالی است که بزرگان دین اسلام و «ائمه معصومین (ع)» بر آن تاکید داشته اند، همچنین خواندن ۴۰ روزه آن برکات فراوانی را برای بجا آوردنده با خود به همراه دارد.

زیارت عاشوار از جمله مهمترین زیارت‌هایی است که از راه دور نیز ثواب فراوانی داشته و خواندن آن با «زیارت حرم امام حسین (ع)» برابری می‌کند.


در این زمینه بخوانید؛


اعمالی که در شب چهارم ماه محرم بر آن توصیه شده است :

شرکت در جلساتی که به نوحه خوانی و عزاداری برای «امام حسین (ع)» می‌پردازند ثواب بسیاری دارد.

آشامیدن آب با ذکر یا حسین و سلام بر «امام حسین (ع)» و یاران با وفای ایشان همواره از اعمالی است که در تمام روزها و شب های ماه محرم مورد تاکید بوده پیس چه بهتر است در شب چهارم ماه محرم نیز این عمل را همواره بجا بیاوریم.

شب چهارم محرم به نام حضرت حر(ع)

شب چهارم محرم به نام حضرت حر(ع)

شب چهارم عزاداری محرم اختصاص به یکی از شهیدان سربلند کربلا یعنی حربن یزید ریاحی دارد. البته این شب را به فرزندان حضرت زینب نیز منسوب کرده‌اند. حر الگوی توبه و حقیقت جویی است. او در آغاز برخورد با امام حسین(ع) چنین جایگاه وارسته‌ای نداشت و به گفته خودش مأمور بود و معذور! اما ادب و تواضع حر در مقابل سالار شهیدان، سبب رهایی او شد. حر با ژرف بینی، حق را بر باطل ترجیح داد و پیشانی پشیمانی بر سجده گاه توبه فرود آورد. حر، جذاب‌ترین الگوی توبه برای خطاکاران است.