۰ نفر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش باران در نوار ساحلی کشور

۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸
کد خبر: 566151
بارش باران در نوار ساحلی کشور

سازمان هواشناسی از ادامه باران‌های رگباری موقت در نوار ساحلی کشور خبر داد و اعلام کرد:‌ از بعدازظهر امروز (دوشنبه) با نفوذ جریانات مرطوب به سواحل غربی دریای خزر، در شرق اردبیل و گیلان افزایش ابر و بارش باران آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سازمان  هواشناسی اعلام کرد: امروز در ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پدیده ابرناکی و رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید را خواهیم داشت که به تدریج در ساعات بعدازظهر با نفوذ جریانات مرطوب به سواحل غربی دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان افزایش ابر و بارش خفیف آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر غرب سواحل دریای خزر و اردبیل، در برخی مناطق استان مازندران و شمال آذربایجان شرقی نیز بارش پراکنده همراه با وزش باد انتظار می‌رود. پنج‌شنبه و جمعه در کل سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و برخی مناطق خراسان شمالی، بارش باران گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس این گزارش، پنجشنبه در گیلان و جمعه در گیلان و مازندران بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و دریای خزر نیز در این روزها مواج گزارش شده است. 

این سازمان برای ساعات بعدازظهر دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را پیش‌بینی کرده است.

همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه سامانه بارشی را روی اقیانوس هند خواهیم داشت که به سواحل دریای عمان و جنوب سیستان و بلوچستان نزدیک شده و در این نواحی موجب افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و مواج شدن دریا خواهد شد.

آسمان پایتخت نیز امروز صاف، گاهی همراه با وزش باد است و دمای هوای تهران نیز ۳۲ درجه بالای صفر گزارش شده است.