۰ نفر

امکان بازگشایی مدارس فعلا وجود ندارد

۷ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷
کد خبر: 557586
امکان بازگشایی مدارس فعلا وجود ندارد

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا گفت: قطعا در چند هفته آینده امکان بازگشایی مدارس وجود ندارد و باید صبر کنیم و زیرساخت های این موضوع توجه ویژه کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حمید سوری، اپیدمیولوژیست روز یکشنبه در یک گفت وگو  در پاسخ به این سوال که آیا سه هفته آینده مدارس را می توانیم بازگشایی کنیم یا نه؟، افزود: ما همچنان در روند پیک پنجم قرار داریم و هیچ کشوری در این شرایط مدارس را باز نمی‌کند یا اجتماعات را آزاد نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: این کارها عملا دامن زدن به اپیدمی در شرایط بسیار حاد است. راهکارهایی که برای بازگشایی مدارس که می‌بایست انجام شود، که هنوز صورت نگرفته است.

سوری افزود: بازگشایی مدارس یا بازگشت به شرایط عادی جامعه سازوکارها و اقداماتی دارد و باید انجام شود که فقط با یک نامه از ستاد کرونا یا وزارت بهداشت نمی توان ادعا کرد که می توان مدارس را باز کرد.

آمادگی بازگشایی حضوری مدارس را نداریم

دکتر نادر توکلی، معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران نیز  در این برنامه تلویزیونی گفت:  با توجه به شرایط فعلی در کشور و عدم واکسینه کردن کودکان و نوجوانان به خصوص در دهه دوم زندگی، اگر این شرایط ادامه پیدا کند، به نظر می رسد آمادگی واضحی برای شروع مدارس به شکل حضوری را نداشته باشیم.

وی ادامه داد: خیلی از کشورها واکسیناسیون کودکان را آغاز کردند و در کشور ما هنوز این موضوع پیش بینی نشده است.

توکلی افزود: به نظر می رسد برای ابتدای مهر علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آمادگی حضوری مدارس پیدا می‌کردیم اما این کار منطقی نیست.

وی بیان داشت: این موضوع باید در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث و بررسی شود و نتیجه آن هم در آینده اعلام خواهد شد.