۰ نفر

در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به ریاست روحانی؛

سند چشم‌ انداز فضای مجازی در افق۱۴۱۰ تصویب شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۵
کد خبر: 534216
سند چشم‌ انداز فضای مجازی در افق۱۴۱۰ تصویب شد

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و همچنین سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق ۱۴۱۰ در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به ریاست رییس جمهوری به تصویب نهایی رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین ، براساس سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، مقرر شد کلیه سکوها و ارائه دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یک سال، نسبت به صیانت از داده‌ها، رده‌بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدام کنند.

به موجب این مصوبه همچنین وزارتخانه‌ها مکلف شدند به شکل غیرانحصاری در رابطه با سکوها و خدمات صیانت شده برای خردسالان اطلاع‌رسانی کنند.

موضوع دیگر جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی بررسی و تصویب سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق ۱۴۱۰ بود که براساس این چشم‌انداز مقرر شد فضای مجازی، پیشران پیشرفت سایر حوزه‌های کشور باشد و متکی بر ظرفیت‌های درون‌زای کشور توسعه یابد.

بر مبنای این سند چشم‌انداز، جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱۴۱۰ به جایگاه قدرت برتر سایبری در تراز جهانی و مقام اول ارائه خدمات فضای مجازی در منطقه غرب و جنوب غرب آسیا خواهد رسید و همچنین تلاش خواهد کرد سلطه بیگانگان بر فضای مجازی کشور را نفی کرده و حکمرانی کشورهای سلطه‌گر بر شبکه جهانی را رفع کند.