۰ نفر

رییس قوه قضاییه؛

عدالت، نظارت و حمایت سه تکلیف دولت در بحث خصوصی سازی است

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۴۵
کد خبر: 526700
عدالت، نظارت و حمایت سه تکلیف دولت در بحث خصوصی سازی است

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه اجرای اصل۴۴ قانون اساسی برای خصوصی سازی یک سیاست کلی و محوری است، گفت که نکته مهم در این زمینه توجه به سه مولفه اساسی «عدالت، نظارت و حمایت» به عنوان تکلیف و وظیفه دولت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «سیدابراهیم رییسی» روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان همدان، افزود: توجه جدی به این سه مولفه در روند واگذاری واحدهای تولیدی و کارخانه ها به بخش خصوصی، زمینه بروز شرایط نامناسب از جمله رکود و تعطیلی این واحدها و همچنین از بین رفتن سرمایه ها را از بین خواهد برد.

وی اظهار کرد: خصوصی سازی واحدهای تولیدی وابسته به دولت براساس اصل ۴۴ بایستی منجر به تقویت خط تولید، سرمایه و حفظ اشتغال کاری آن شود که متاسفانه در برخی موارد از جمله واگذاری صنایع غذایی کیوان همدان این مهم محقق نشده که برای رفع این مشکل و احیای تولید موثر و اشتغالزایی واحد، دستور برخورد قانونی و تعقیب قضایی متولی واحد صادر شد.

رییس قوه قضاییه گفت: در جریان بازدید از این واحد تولیدی، یک ماه مهلت برای رفع مشکل و احیای دوباره آن تعیین شد که البته یقین دارم مشکل این واحد تولیدی در کمتر ۱۰ روز با همت و پیگیری مدیران اجرایی استان و استفاده از ظرفیت های بومی منطقه رفع خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی با بیان اینکه قانون خصوصی سازی دارای اشکالات ساختاری است و رفع این مشکلات به عنوان یک مطالبه را نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم، افزود: دستگاه قضایی حامی بحث خصوصی سازی است اما نکته مهم در این خصوص واگذاری واحدهای تولیدی با قیمت منطقی به افراد دارای اهلیت و همچنین اعمال نظارت دقیق بر فعالیت واحد پس از واگذاری است.

وی گفت: در خصوص اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی می توان از تجربیات دیگر کشورها در حوزه تولید و فناوری نیز استفاده کرد چرا که بهره مندی از تجربه سایر کشورها برای بهبود امور هیچ ایراد و اشکالی ندارد.

رییس قوه قضاییه در ادامه با تاکید براینکه وحدت و انسجام داخلی با وجود اختلاف سلیقه موجب توسعه اقتصادی و رونق تولید و می شود، افزود: نحوه مدیریت در جامعه مبتنی بر فرهنگ دینی با دیگر کشورها متفاوت است.

وی اظهار داشت: تفاوت مدیریت در ایران اسلامی به عنوان جامعه با دیگر نظام‌ها(غیر دینی) در این است که مدیران خود را در محضر خدا و مکلف به پاسخگویی می دانند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در مدیریت اسلامی باید مردم را دوست داشت، افزود: گره گشایی از کار مردم بهترین زمینه برای قُرب الهی است و این نگاه ویژه در مدیریت دینی ما به خوبی ساری و جاری است.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی با بیان اینکه مردم از مسئولان، سازمانی کارآمد و گره گشا می خواهند، تصریح کرد: تولیدکنندگان از کاغذبازی و قوانین دست و پاگیر اداری گلایه دارند و این درحالی است که تسهیل و تسریع امور در عرصه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری نیاز اصلی برای کسب و کار و رونق اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رییسی» رییس قوه قضاییه عصر روز یکشنبه و در بیست و ششمین سفر استانی خود برای انجام سفری یک روزه وارد فرودگاه همدان شد.

رییس قوه قضاییه در بدو ورود به فرودگاه شهر همدان مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و معاونین، رییس کل دادگستری، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان قرار گرفت.

رییس دستگاه قضا و هیات همراه پس از ورود به همدان برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا راهی گلزار شهدای این شهر شدند.

رییس قوه قضاییه در این سفر، ضمن دیدار با قضات و حضور در شورای قضایی استان، گفت وگو با فعالان اقتصادی و دیدار با خانواده شهدا از چند واحد تولیدی و اقتصادی استان همدان نیز بازدید کرد.