۰ نفر

سازمان جهانی بهداشت؛

واکسن‌های کرونای چین کارآمد و بی‌ضرر است

۱۲ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۳۸
کد خبر: 516918
واکسن‌های کرونای چین کارآمد و بی‌ضرر است

رییس هیات مشورتی سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد، واکسن های "سینواک" و "سینوفارم" تولیدی چین داده هایی در مورد کووید ۱۹ ارائه داده اند که نشانگر سطح اثربخشی و سازگاری با شاخص های سازمان بهداشت جهانی است.

به گزارش رویترز، "الخاندرو کراویوتو" رییس هیات مشورتی سازمان جهانی بهداشت در نشست خبری ژنو گفت: کارشناسان گروه مشاوره راهبردی سازمان جهانی بهداشت (SAGE) امیدوار هستند تا پایان ماه آوریل (اردیبهشت) توصیه هایی در مورد این واکسن ها ارایه دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کراویوتو افزود: اطلاعاتی که شرکت ها هفته گذشته در جلسه گروه مشاوره راهبردی سازمان جهانی بهداشت (SAGE) به طور عمومی به اشتراک گذاشتند، به وضوح نشان می دهد که آنها دارای سطوح کارآیی هستند که با الزاماتی که سازمان بهداشت جهانی برای این واکسن درخواست کرده ، سازگار است.

رییس هیات مشورتی سازمان جهانی بهداشت در ادامه گفت: این بدان معنی است که حدود ۵۰ درصد (کارایی) و ترجیحاً نزدیک به ۷۰ درصد یا بالاتر از آن است و البته آنها تمام داده های ایمنی را دارند که نشان می دهد این واکسن هنگام استفاده هیچ آسیبی به انسان نمی رساند.

وی تاکید کرد که قبل از اینکه متخصصان گروه مشاوره راهبردی سازمان بهداشت جهانی در مورد استفاده از آنها توصیه کنند، واکسن ها ابتدا به لیست استفاده اضطراری از سازمان بهداشت جهانی یا آنچه آژانس به عنوان یک مقام نظارتی دقیق می داند نیاز دارند.

"مارگارت هریس" سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در اوایل ماه جاری گفت که واکسن های سینوفارم و سینواک "خیلی زود" می توانند لیست اضطراری سازمان بهداشت جهانی را دریافت کنند.