۰ نفر

استاندار تهران؛

تجمعات حضوری برنامه‌های نیمه شعبان ممنوع است

۷ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۳۲
کد خبر: 516122
تجمعات حضوری برنامه‌های نیمه شعبان ممنوع است

استاندار تهران از ممنوعیت تجمعات حضوری برنامه های نیمه شعبان در استان تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و پیرو تأکیدات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از هرگونه تجمعی در ایام اعیاد شعبانیه پرهیز شود و شهروندان با برگزاری مراسم دعا در خانه‌های خود برای فرج صاحب الزمان (عج) دعا کنند.

وی با اشاره به شرایط شکننده استان تهران افزود: با توجه به تغییر رنگ برخی شهرستان‌های استان و نگرانی از نتایج سفرهای پرشمار نوروزی، رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی ضروری است از این رو امسال در نیمه شعبان برنامه‌های مولودی خوانی و جشن به صورت تجمعات حضوری برگزار نشود.

استاندار تهران سپس با درخواست از شهروندان برای عدم سفر در روزهای آینده و پرهیز از دورهمی تاکید کرد: استمرار همکاری مردم و تلاش مسئولان برای مدیریت این بیماری ضروری است از این رو از شهروندان درخواست می‌شود ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هر گونه سفر غیرضروری اجتناب کنند.

محسنی بندپی با اشاره به وضعیت شهرهای استان تهران گفت: در حال حاضر ۶ شهر در استان تهران در وضعیت خطرناک قرار دارند که اکثر مراجعین به بیمارستان‌ها در دو شهر دماوند و فیروزکوه افراد غیربومی می‌باشند و به همه مردم و مسافران توصیه می‌کنیم که سفر خود را کوتاه کنند و الزامات بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت نمایند.

وی با تاکید بر عدم سفر به شهروندان افزود: هرگونه دورهمی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب چرخش ویروس کرونا به ویژه کرونای انگلیسی می‌شود از این رو برای حفظ سلامت خود و هموطنان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

استاندار تهران بیان داشت: هرگونه سهل انگاری و سفرهای غیر ضروری نگرانی‌ها نسبت به بازگشت مسافران و شیوع پیک دیگر کرونا در تهران را افزایش می‌دهد.