۰ نفر

امروز مطرح شد؛

خبر خوب وزیر درباره مرحله جدید رتبه بندی فرهنگیان

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۱۴
کد خبر: 513888
خبر خوب وزیر درباره مرحله جدید رتبه بندی فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش گفت: در بخش بهبود وضعیت معلمان لایحه رتبه‌بندی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر آموزش و پرورش در برابر بزرگترین چالش قرن قرار دارد و شرایط بیماری کرونا همه معادلات نظام آموزشی را تحت الشعاع قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: جمعیت عظیم دانش‌آموزان و فرهنگیان که همیشه آموزش حضوری را در اختیار داشتند دچار تغییر و تحولاتی شدند و در حقیقت بستری جدید فراهم شد. خوشبختانه تاب‌آوری همه مجموعه‌ها و به ویژه نظام تعلیم و تربیت در این عرصه خود را به خوبی نشان داد و در این مسیر بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی، مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد و فضای مجازی به کمک آموزش و پرورش آمد. به هر شیوه تلاش کردیم تا آموزش تعطیل نشود و درک عمیقی از وضعیت موجود در بین همه مجموعه ایجاد و همه بتوانند با شرایط پیش آمده خود را وفق دهند.

وی افزود: در حوزه ارتقای سواد رسانه‌ای اقدامات ارزنده‌ای در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش صورت گرفته و به دنبال تامین ابزار الکترونیکی هوشمند برای دانش‌آموزان در شرایط فعلی هستیم و تلاش کرده‌ایم تا از ظرفیت‌های دولتی، مردمی، مشارکتی و خیرین در این مسیر بهره‌گیری کنیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: برای دانش‌آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند به شیوه‌ها و روش‌های دیگر کار انجام گرفته از جمله تهیه درس‌نامه‌ها و خودآموز و تلاش شده تا آموزش استمرار و جریان داشته باشد. در حوزه جذب نیروی انسانی در سال جاری حدود 100 هزار نیرو جذب شده و می‌شوند و در بخش بهبود وضعیت معلمان نیز لایحه رتبه‌بندی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.