۰ نفر

رییس پلیس پایتخت؛

بیش‌از ۳میلیون مواد محترقه غیر مجاز کشف شد

۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۰۶
کد خبر: 513623
بیش‌از ۳میلیون مواد محترقه غیر مجاز کشف شد

رییس پلیس پایتخت از کشف بیش از ۳ میلیون مواد محترقه غیرمجاز و برخورد جدی پلیس با فروشندگان این مواد خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی  رییس پلیس پایتخت ، در رابطه با تمهیدات نیروی انتظامی برای چهارشنبه سوری  اظهار کرد: برای چهارشنبه پایان سال، پلیس, پیش بینی گسترده‌ای را در پایتخت همانند کل کشور، انجام داده است و ان شالله همکارانم از ظهر روز سه شنبه تا پایان شب به طور کامل آماده باش هستند و طرح ویژه انتظامی و امنیتی ترافیکی پیش بینی شده است و برنامه ریزی مفصلی برای این منظور انجام داده ایم و همین جا از خانواده ها، نوجوانان و جوانان درخواست می‌کنیم که مراقب باشند.

وی بیان کرد: سوابق سال‌های قبل به ما نشان می‌دهد که تعداد زیادی از افراد در آخرین چهارشنبه سال, مجروح و مصدوم و قطع عضو شدند و حتی کشته هم داشته ایم و این واقعیت باید پذیرفته شود که ممکن است برای هر کدام از افرادی که بخواهند از مواد محترقه غیر مجاز و غیر استاندارد استفاده کنند حادثه‌ و مشکلاتی به وجود آید.

سردار رحیمی تصریح کرد: تمام تلاش ما برای سلامت خانواده ها ، نوجوانان و جوانان است که مثل سال‌های گذشته دچار مشکل نشوند، زیرا ما افراد زیادی داریم که در چهارشنبه سوری, از ناحیه دست و پا مصدوم و معیوب و حتی کشته شده اند.

رییس پلیس پایتخت گفت: تا الان بیش از ۳ میلیون مواد محترقه غیر مجاز را از فروشندگان مواد محترقه جمع آوری کرده ایم و اکثر قریب به اتفاق این مواد محترقه، غیر مجاز و غیر استاندارد بوده اند که ممکن بوده است از لحاظ انفجار ناشی از آن ها  و از حیث صدا‌های مهیبی که تولید می‌کرده اند آسیب‌هایی به همراه داشته باشند و به افراد لطمه بزنند. از اینرو، این طرح کماکان با جدیت ادامه دارد.

وی  ادامه داد: به فروشندگان مواد محترقه تذکر و هشدار جدی می‌دهم که منتظر برخورد قاطع پلیس باشند چرا که ما با قاطعیت با آن‌ها برخورد می‌کنیم و واحد‌های صنفی این مواد محترقه نیز مراقب باشند. زیرا پلمب خواهند شد و علاوه بر این، به خانواده ها، نوجوانان و جوانان توصیه می‌کنم که این مواد محترقه را خریداری نکنند و اگر می‌خواهند شادی کنند و تفریحی داشته باشند در چارچوب باشد که ان شاءالله مشکلی به وجود نیاید و به کسی آسیبی نرسد و افرادی هم که خارج از عرف رفتاری را به خصوص در چهارشنبه آخر سال انجام دهند قطعا بازداشت می‌شوند و تا پایان نوروز در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

سردار رحیمی افزود: خودرو‌هایی هم که بخواهند رفتار‌های نامتعارف انجام دهند قطعا توقیف می شوند و تا پایان ایام تعطیلات در توقیف پلیس خواهند بود. از اینرو, امیدواریم که ما هیچ کس را بازداشت نکرده و هیچ خودرویی را توقیف نکنیم و ان شالله هیچ حادثه‌ای هم اتفاق نیفتد.

 رییس پلیس پایتخت با اشاره به سرقت‌های ایام نوروز و توصیه به شهروندان گفت: از بیست و هشتم اسفندماه امسال، طرح ویژه نوروزی پلیس در تهران آغاز می‌شود و برنامه ریزی بسیار مفصلی را برای این منظور انجام داده ام که از آن جمله می‌توان به گشت‌های موتوری و خودرویی و پیاده، پوشش میادین اصلی و مهم، پوشش نقاط کور و نقاطی که مستند به سوابق سال‌های قبل، سرقتی در آن جا انجام شده است و یا آن نقاط دارای مشکلات و خلا‌هایی بوده اند اشاره کرد که ان شالله این طرح پلیس که تا ۱۵ فرورودین ادامه دارد با قدرت و جدیت دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال, باتوجه به ویروس کرونا تاکید شده است که شهروندان سفر نروند و ما هم این توصیه را می‌کنیم، اما اگر ضرورتی برای این منظور ایجاد شد حتما توصیه می‌کنیم که شهروندان نکات پزشکی و بهداشتی و ایمنی که همواره به آن‌ها اشاره می‌کنیم را رعایت کنند و ایمنی منازل را در دستور کار خود قرار دهند؛ به طوری که منزل خود را به فرد مورد اعتماد از اقوام و آشنایان بسپرند و خود افرادی که در منزل هستند نیز از منازل همسایه‌ها مراقبت کنند و اگر با فرد مشکوکی روبرو شدند حتما به پلیس اطلاع دهند و پلیس ۱۱۰ هم در تمام طول شبانه روز با ۱۲۰ خط در تهران آماده ارائه خدمات انتظامی و پلیسی به مردم است ضمن این که تمامی همکاران برای این منظور حضور دارند تا ان شالله مشکلی به وجود نیاید.