۰ نفر

یک کارشناس هواشناسی مطرح کرد؛

ثبت وزش تندباد تا سرعت ۶۰کیلومتر بر ساعت در تهران

۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۲۹
کد خبر: 511226
ثبت وزش تندباد تا سرعت ۶۰کیلومتر بر ساعت در تهران

یک کارشناس هواشناسی گفت: بارش تا پایان امشب در تهران ادامه دارد و وزش تندباد‌های محلی با سرعت ۶۰ تا ۹۰کیلومتر بر ساعات تا فردا در پایتخت خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیرحسین سر کرده کارشناس هواشناسی با بیان اینکه تا پایان امشب در تهران شاهد باران خواهیم بود و به مرور از میزان بارش ها کاسته می‌شود، گفت: امشب و فردا شاهد تندبادهای موقتی و محلی خواهیم بود به طوری که سرعت تند باد و بادهای لحظه ای امروز تا ۶۰ کیلومتر در ساعت هم ثبت شده است.

او ادامه داد: وزش باد و تند بادهای موقتی فردا در تهران، سمنان، البرز، اصفهان، قم و آذربایجان شرقی، قزوین خراسان رضوی، سمنان و کرمان ادامه داشته و تا ۹۰ کیلومتر در ساعت هم خواهد رسید.
سرکرده با بیان این که فردا در تهران بارش نخواهیم داشت، افزود: در سایر مناطق کشور سامانه بارشی در حال عبور از نوار شرقی است و استان های خراسان شمالی، جنوبی، مناطق شرقی، گلستان ارتفاعات شرقی البرز شاهد بارش خواهیم بود.
او اظهار کرد: شدت بارش در ارتفاعات شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و جنوب کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. دریای خزر نیز امشب مواج است بعد ظهر و اوایل امشب از میزان ابرناکی و بارش به تدریج از سمت غرب کاسته خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب سامانه بارشی بر روی کشور فعال است گفت: این سامانه بارشی در استان های سیستان، بلوچستان و هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب فارس و همچنین سایر مناطق کشور شاهد بارش باران هستیم.
او ادامه داد: در استان‌های جنوبی شاهد رعد و برق و در شمال و غرب؛ ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات شمال شرق شاهد بارش برف خواهیم بود.
او یاد آور شد: این سامانه در روز شنبه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی فعال بوده و سپس از کشور خارج می شود. همچنین در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور مناطق مرکزی،  دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و روز شنبه در شرق و جنوب شرق استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی  وزش باد شدید بوده و در برخی نقاط شرق و جنوب شرق گرد و خاک هم پیش‌بینی می‌شود.
سرکرده تصریح کرد: در روز یکشنبه وزش باد گرم جنوبی و افزایش محسوس دما در استانهای ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.  از بعد از ظهر روز یکشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی در استان‌های ساحلی خزر آغاز شده و دریای خزر مواج خواهد شد.
این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز دوشنبه در مناطق شمال غرب و روز سه شنبه در نوار شمالی کشور بارش خواهیم داشت.  امشب خلیج فارس و روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج است.
سرکرده اظهار کرد آسمان تهران صاف همراه با وزش باد همراه با وزش باد شدید است و بیشترین دمای تهران ۱۷ و کمترین آن ۶ درجه است.