۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش:

حداکثر زمان آموزش در شبکه شاد ۳۵دقیقه است

۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۵۱
کد خبر: 477941
 حداکثر زمان آموزش در شبکه شاد ۳۵دقیقه است

حاجی میرزایی درباره حداکثر زمان آموزش در شبکه شاد گفت: معاونین آموزشی ما برنامه زمانی ارائه کردند که دروس چگونه در شبکه شاد ارائه شوند. کلاس های مجازی نمی تواند طولانی تر از ۳۵ دقیقه باشد. در مجموع بین ۲۵ تا ۳۵ دقیقه برای مقاطع مختلف درنظر گرفته شده است و حضور مستمر در شبکه مجازی مورد تاکید ما نیست و باید بین کلاس ها فاصله وجود داشته باشد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  حاجی میرزایی در حاشیه نشست شورای معاونان که با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد اظهار کرد: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل خوب است این نکته تاکید شود که یکی از آزمون های خوب و موفق جمهوری اسلامی در پدافند غیرعامل همین استمرار جریان یادگیری بوده است.

وی افزود: با یک پدیده غیرمنتظره ای رو به رو شدیم و باید واکنش نشان می دادیم. کشور ما توانست به سرعت و در کمتر از یک هفته واکنش نشان بدهد و جریان آموزش را بعد از تعطیلی مدارس از سربگیرد. از تلویزیون کمک گرفتیم و شبکه شاد را راه اندازی کردیم. یکی از اهداف پدافند غیرعامل استمرار خدمات ضروری است. اگر حادثه ای پیش آمد و خدمات ضروری در معرض آسیب قرار گرفت باید راهکارهایی جایگزین شود. ما عملکرد خوبی در این زمینه داشتیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره نقش آموزش و پرورش در حوزه پدافند غیرعامل گفت: در حقیقت دفاع اصلی از ذهن و اندیشه آغاز می شود و ساخت ذهنی و مهارتی دانش آموزان باید به گونه ای شکل بگیرد که توانایی دفاع از آرمان هایشان را داشته باشند و بتوانند از کشور خودشان محافظت کنند. دانش آموزان سربازان پیشرفت کشور هستند.

حاجی میرزایی ادامه داد: در محتوای آموزشی حتما به تقویت مهارت های ذهنی و مهارتی دانش آموزان برای تبدیل شدن به یک عنصر کارساز در فرایند دفاع کشور توجه می کنیم. دفاع از نشانه های یک جامعه بیدار است. دفاع نشانه یک جامعه زنده است و چون جامعه ما زنده است در همه سطوح دفاع را جدی می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در کتب درسی مختلف در حوزه مطالعات اجتماعی و آموزش دفاعی به این مفاهیم پرداخت شده است گفت: دوره های آموزشی خوبی برای معلمین ترتیب و جزواتی در بستر الکترونیک آماده شده و در اختیار فرهنگیان قرار گرفته است. قرار شد یک ارزیابی از اقداماتی که تا کنون صورت گرفته نیز داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینترنت امن و تبعات استفاده از فیلترشکن برای استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر از سوی برخی مدارس اظهار کرد: خطر، خطر جدی است و تلاش ما این است و همچنان موضوع سیمکارت ویژه را پیگیری می کنیم. سیمکارت مشکلات فنی داشت که اگر بتوانند مشکلات فنی آن را حل کنند استفاده می کنیم.

حاجی میرزایی افزود: یک تمهیداتی را اپراتورها  پیش بینی کردند تا اینترنت پاک در اختیار دانش آموزان قرار دهند اما وقتی در فضای کلی تری به موضوع نگاه می کنیم علمکرد این چندماه به ویژه از ۱۵ شهریورماه  به این سو نشان می دهد که دانش آموزان و فرهنگیان استفاده از شاد را توسعه داده اند و اکنون به رکورد ۳۱۵ گیگابایت بر ثانیه در شاد رسیده ایم.

وی ادامه داد: به همان میزان شاهد کاهش استفاده از دیگر شبکه ها هستیم و دانش آموزان را از محیطی متنوع به یک بستری که منحصرا اطلاعات آموزشی در آن مبادله می شود هدایت کرده ایم. شبکه ای که شش ماه است راه اندازی شده باید اشکالاتش به تدریج رفع شود. کاربران شاهد آن هستند که هر هفته امکانات بهتری در اختیارشان قرار می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره حداکثر زمان آموزش در شبکه شاد گفت: معاونین آموزشی ما برنامه زمانی ارائه کردند که دروس چگونه در شبکه شاد ارائه شوند. کلاس های مجازی نمی تواند طولانی تر از ۳۵ دقیقه باشد. در مجموع بین ۲۵ تا ۳۵ دقیقه برای مقاطع مختلف درنظر گرفته شده است و حضور مستمر در شبکه مجازی مورد تاکید ما نیست و باید بین کلاس ها فاصله وجود داشته باشد.

حاجی میرزایی افزود: ترافیک در برخی ساعات بالا بود و باید ساعات کلاس ها را توزیع می کردیم که برخی صبح و برخی بعدازظهر برگزار شوند. به تدریج نظارت های ما تشدید خواهد شد و هم توانمندی مدیران و معلمان برای اداره بهتر کار ارتقا می یابد.

وی در پاسخ به اینکه اضافه کار معلمان شاغل پنج ماه است که پرداخت نشده است گفت: در آموزش و پرورش تقریبا بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان در ماه هزینه می شود که رقمی قابل توجه است. حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه های متفرقه داریم که معمولا با تاخیر روبه رو می شود و به دکتر نوبخت گفتیم اگر همین میزان کم را هم به موقع اختصاص دهند باعث افزایش رضایتمندی می شود و امیدواریم هرچه زودتر تخصیص یابد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه ما آموزش کاملا متفاوتی را آغاز کرده ایم اظهار کرد: قبلا شیوه آموزش حضوری بود و این روال به هم خورده است و الگوهای جایگزینی را ارائه کرده ایم. نیازمند این هستیم که مراقب و نظارت ها را بیشتر کنیم. به مدیران کل و معاونین توصیه کردم که موظف ایم خدمات آموزشی را ارائه کنیم و باید شبانه روز تلاش کنید که آموزش باکیفیت در دسترس همه قرار بگیرد که متاسفانه از صحبت های بنده تعبیر بدی صورت گرفت و اینطور برداشت شد که گویی معلمان مخاطب من هستند. در حالی که آنها تلاش می کنند و امید است ستاد ارتباطش را با تمام مدارس و دانش آموزان برقرار و حفظ کنند تا سال موفقی داشته باشیم.

وی همچنین درباره چگونگی ارزشیابی ها و احتمال کاهش حجم کتاب درسی گفت: بنا نیست از حجم کتب کاسته شود و طبق زمانبدی ارائه می شود. روش های مختلفی برای تداوم آموزش وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه سه تا پنج میلیون دانش آموز به آموزش مجازی دسترسی ندارند اظهار کرد: اینطور نیست؛ کسانی که در شاد احراز هویت شده اند حدود ۱۲ میلیون نفر هستند و بنابراین آمار عدم دسترسی سه تا ۵ میلیون دانش آموز به شبکه شاد درست نیست. بخشی از اینها که در شاد نیستند دانش آموزان مدارس غیردولتی اند که از ظرفیت های دیگر استفاده می کنند البته انها هم باید به شاد که بستر رایگانی است بپیوندند.

حاجی میرزایی ادامه داد: مابقی هم می توانند از برنامه های تلویزوینی و سایر روش ها بهره مند شوند. طوری نیست که کسی بگوید آموزش در دسترسم نبوده است.

وی درباره غیبت های دانش آموزان نیز گفت: اختیاراتی را به شورای مدارس داده ایم و گفتیم هر مدرسه ای اطلس یادگیری  داشته باشد. اگر دانش آموزی از کلاس های مجازی غیبت کند و یا در کلاس حاضر نباشد مدیر مدرسه و معلم باید با خانواده اش صحبت کرده و کمک کنند کسی از آموزش دور نماند.