۰ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

دانش آموزان مشکوک به کرونا مدرسه نروند

۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۱۳
کد خبر: 465144
دانش آموزان مشکوک به کرونا مدرسه نروند

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: دانش آموزان مشکوک به کرونا حضوری به مدارس نیایند.

به گزارش اقتصادآنلاین،عباس موسوی با بیان اینکه دانش آموزان و کادر مدرسه باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی چرخه انتقال ویروس کرونا در مدارس را قطع کنند، اظهار کرد: اجباری در روش حضوری مدارس نیست و خانواده ها تصمیم می گیرند که از روش های حضوری یا غیر حضوری برای آموزش فرزندان استفاده کنند، اولیای مدرسه به ساعات غیر کلاس درس توجه کنند .

وی با بیان ایکه شیوه نامه های بهداشتی مربوط به مدارس به مراکز آموزشی ابلاغ شده و تمام همفکری های لازم با مسئولان آموزش و پرورش استان انجام شده تا بتوانیم در کنار آموزش، سلامت دانش آموزان را نیز تضمین کنیم، تصریح کرد:براساس دستورالعمل ابلاغ شده، به والدین توصیه اکید می شود که اگر در خانواده کوچکترین مورد مشکوک به کرونا پیدا شده دانش آموز را راهی مدرسه نکرده و در خانه آموزش های مجازی را پیگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در دستورالعمل ابلاغی نیز تاکید شده اجباری در حضور دانش آموزان وجود ندارد و می توانند از آموزش های از راه دور نیز استفاده کنند، گفت: تاکیدمان این است که حتما دستورالعمل به طور جدی و کامل اجرا شود و اجباری در شرکت دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس نباشد و آن ها بتوانند به صورت انتخابی نحوه آموزش خود را انتخاب کنند .

موسوی افزود: مدیران مدارس و والدین با توصیه دستورالعمل های بهداشتی به دانش آموزان و نظارت بر اجرای آن، ضمن کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس، نه تنها موجب حفظ سلامت معلمان و دانش آموزان می شوند بلکه به ارتقای سلامت جامعه نیز کمک خواهند کرد ‌.

وی با اشاره به نکات مهمی که دانش‌آموزان و کادر مدرسه برای حضور در مدرسه باید رعایت کنند، خاطرنشان کرد:حضور در کلاس ها با گروه های کوچک و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کلاس اتفاق می افتد و از ازدحام کلاس ها جلوگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  افزود: زنگ تفریح دانش آموزان باید از شکل سنتی خارج شود واز حضور همزمان دانش آموزان در حیاط مدرسه برای استراحت جلوگیری گردد.

موسوی با بیان اینکه تمام دانش آموزان و کادر مدرسه از ماسک استفاده کنند و همچنین پیش و پس از پایان هر کلاس دست ها به مدت یک دقیقه با آب و صابون شسته شود،گفت:مواد ضد عفونی کننده باید در دسترس دانش آموزان قرار گیرد تا بتوانند به طور مرتب از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ضد عفونی کردن سطوح محیط مدارس مثل نرده ها و صندلی ها که در دسترس دانش آموزان قرار دارد به طور روزانه انجام شود، پنجره های کلاس ها و کلیه فضای سربسته باز باشند و تماس دانش آموزان با یکدیگر مثل دست دادن و روبوسی ممنوع است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: دانش آموزان پس از استفاده ماسک و دستکش به هیچ عنوان آن ها را در محیط مدرسه یا کلاس رها نکنند به علاوه سرویس های مدارس پروتکل های بهداشتی را به طور کامل اجرا کنند و فاصله گذاری اجتماعی در هنگام انتقال دانش آموزان حتما رعایت شود.