تنیس‌باز ژاپنی، نائومی اوساکا، با کسب درآمد 37.4میلیون دلار در سال 2020، به عنوان پردرآمدترین ورزشکار زن در جهان شناخته شد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ نائومی اوساکا، پردرآمدترین ورزشکار زن در جهان است. فوربز در ماه مه اعلام کرد که این ورزشکار 22ساله ژاپنی-آمریکایی از سرینا ویلیامز، قهرمان تنیس، به عنوان پردرآمدترین ورزشکار زن پیشی گرفته است.

اوساکا، با مجموع درآمد حدود 37.4میلیون دلار، رکورد بیشترین درآمد کسب شده توسط یک زن ورزشکار در طول یک سال را شکست. این رکورد در سال 2015، در دستان بازیکن تنیس روسی، ماریا شاراپووا، با مجموع درآمد 29.7میلیون دلار بود.

در لیست پردرآمدترین ورزشکاران زن، بازیکنان تنیس کاملا حاکم هستند، در حالی که 10مرد برتر در این زمینه شامل بازیکنان تنیس، فوتبال، بسکتبال، گلف و فوتبال آمریکایی می‌شود.

فوق ستاره‌های ورزشی زن و مرد، از جمله اوساکا و ویلیامز، بیشترین درآمد را از طریق قراردادهای خود کسب می‌کنند، نه جوایز نقدی.

اوساکا که برای ژاپن رقابت می‌کند، توانست پیش از بازی‌های المپیک توکیو که برای سال 2020 برنامه‌ریزی شده بود، قراردادهای بزرگی منعقد کند. این مسئله باعث شد که وی پس از راجر فدرر و رافائل نادال، سومین تنیسور پردرآمد جهان و دومین فرد پردرآمد تنها با در نظر گرفتن قراردادها در سال 2020 شود. 

در رتبه‌بندی مجموع پردرآمدترین ورزشکاران جهان، اوساکا در جایگاه 29، و ویلیامز در جایگاه 33 قرار گرفتند.

در نمودار ارائه شده، پردرآمدترین ورزشکاران زن در جهان در سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

پردرآمدترین ورزشکاران زن