به دنبال صدمات اقتصادی وارد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا، حدود 90درصد از سران مالی شهرهای ایالات متحده اعلام کردند که در سال آتی توانایی تامین نیازهای مالی را نخواهند داشت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به دلیل محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید-19 و تعطیلی مشاغل، چشم‌انداز اقتصادی شهرها در سراسر ایالات متحده به دشواری کشیده شده است. نیویورک، لس‌آنجلس و شیکاگو در حال حاضر شاهد رکورد در تعداد مشاغل تعطیل شده به صورت دائمی، به همراه صدها ورشکستگی و متوقف شدن هزاران کسب و کار کوچک برای همیشه هستند.

اکنون، با نگاهی به سال مالی شهرها در 2021، تحقیقات نشان می‌دهد که افت اقتصادی به سال جدید نیز کشیده خواهد شد.

طبق گزارش جدید ارائه شده از سوی اتحادیه ملی شهرها، تقریبا 90درصد ماموران دارایی شهرها در نظرسنجی اعلام کردند که شهر آنها در سال مالی 2021 نسبت به 2020، کمتر قادر به تامین نیازهای مالی خواهد بود. این افزایش 80درصد عدم توانایی در تامین نیازهای مالی در سال 2020 نسبت به 2019 را نشان می‌دهد. این شکاف‌ها بزرگترین میزان ثبت شده توسط گروه تحقیقاتی از زمان رکود اقتصادی بزرگ در سال 2009 بوده است.

این گزارش در ادامه بیان می‌کند که چگونه پیش‌بینی می‌شود از دست رفتن عایدی مالیاتی در فروش، املاک و درآمد، ضربه عظیمی بر بیشتر شهرها باشد.

در حالی که برخی از شهرها می‌توانند تعطیل بمانند و همچنان به پرداخت مالیات بر املاک و درآمد ادامه دهند، بسیاری دیگر قادر به ماندن در مشاغل با وجود تعطیلی و پرداخت مالیات نیستند.

به گفته Axios، شهرها به صورت میانگین انتظار کاهش 13درصدی در درآمد بودجه عمومی را دارند. بودجه ذخیره شده برای بسیاری از شهرها به اتمام رسیده یا نزدیک به تمام شدن است و کسری بودجه در شهرهایی مانند پیتسبورگ و نیویورک به صدها میلیون دلار رسیده است.

در نمودار ارائه شده، میزان توانایی تامین نیازهای مالی در شهرهای آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

توانایی تامین نیازهای مالی در آمریکا