۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تحلیل وضعیت بیت‌کوین/ نبرد حیاتی رمزارز مشهور در کانال 9هزار دلار

۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۸
کد خبر: 449157
تحلیل وضعیت بیت‌کوین/ نبرد حیاتی رمزارز مشهور در کانال 9هزار دلار

بر خلاف روند صعودی بیت‌کوین در چند روز گذشته، قیمت این ارز دیجیتالی از دیروز به کانال 8 هزار و 800 دلار سقوط کرد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ تاکنون پایان هفته، برای بیت‌کوین بهترین وضعیت قیمتی نبوده است. این پول دیجیتالی، پایین‎‌ترین سطح خود را در 30 روز اخیر به ثبت رساند.

به رغم معاملات 9هزار و 800دلاری  در شش روز قبلی، بیت‌کوین از دیروز به نزدیک 8هزار و 800دلار سقوط کرد.

اخبار خوب و بد

در زمان نوشتن این گزارش، بیت‌کوین در حدود 9هزار دلار و اغلب متمایل به سمت پایین این قیمت معامله می‌شود. از نظر فنی، یک سطح پشتیبانی قوی که بلافاصله از هم پاشیده شد، به یک سطح مقاومتی بزرگ تبدیل می‌شود.

همانطور که در نمودار چهار ساعته مشاهده می‌شود، به محض اینکه بیت‌کوین خط روند صعودی حیاتی را به عنوان سطح پشتیبانی بشکند، باز هم آن را به عنوان سطح مقاومت امتحان می‌کند، و همانطور که به نظر می‌رسد، این نبردی آسان برای این رمز ارز به شمار می‌رود.

اگر بیت‌کوین در این زمینه شکست بخورد و نتواند موقعیت بالای 9هزار دلار را به دست بیاورد، می‌توان انتظار سقوط بیشتری را در پایین‌ترین سطح ماه داشت. از طرفی، سطح پشتیبانی هموار 8 هزار و 900 تا 9هزار دلار برای روند صعودی کوتاه‌مدت بسیار حیاتی است.

از دیدگاه فنی، نمودار نوسان‌گر Stochastic RSI، در هر دو نمودار چهار ساعته و روزانه در سطح فروش پایین‌تر از ارزش واقعی قرار دارد و این مسئله ممکن است به عنوان محرکی برای اصلاح قیمت عمل کند. یکی از نشانه‌های دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، حجم معاملات است.

به رغم سقوط قیمت در روزهای اخیر، از نظر حجم معاملات شاهد مسیر نزولی در چند روز گذشته بوده‌ایم. این مسئله همچنین می‌تواند نشانه‌ای برای کاهش تعداد فروشندگان باشد، و اینکه بیت‌کوین برای اصلاح برنامه‌ریزی شده است.

در سطح کلان، نمودار هفتگی ارائه شده همچنین تحکیم برای مرحله تصمیم‌گیری است و بسته شدن قیمت هفتگی در کانال 9هزار و 300 تا 9هزار و 400دلار موجب تقویت روند نزولی برای کوتاه‌مدت بعدی می‌شود.

سطح پشتیبانی و مقاومت کلیدی

بیت‌کوین در حال حاضر کانال 9هزار دلاری را تجربه می‌کند اما این بار سطح مقاومتی محسوب می‌شود. در صورت شکسته شدن سطح حمایتی 8هزار و 900 تا 9هزار دلار، پایین‌ترین سطح دیروز در قیمت 8هزار و 800دلار، آخرین فرصت برای سقوط بیشتر به میانه کانال 8هزار دلار است، حتی اگر سقوط دیگری نداشته باشد.

پایین‌تر از کانال 8هزار و 800دلاری، سطح حمایت بعدی 8هزار و 650دلار است. سقوط بیشتر در حدود 8هزار و 300 تا 8هزار و 400دلار است که همچنین شامل خطوط میانگین متحرک چشم‌گیر 100 و 200 روزه می‌شود.

حالت دوم که در نمودار مشاهده می‌شود، شامل روند صعودی زردرنگ برای طولانی مدت است.

از دیدگاه بالا، منطقه قابل توجه برای مقاومت در حدود 9هزار و 200دلار است، بالاتر از آن در کانال 9هزار و 300 دلار، و به دنبال آن خط متوسط متحرک 50 روزه در کانال حدود 9هزار و 400دلار قرار دارد.

در نمودارهای ارائه شده، تغییر قیمت 4ساعته و یک روزه بیت‌کوین را مشاهده می‌کنید؛

نمودار چهار ساعته بیت‌کوین

قیمت یک روزه بیت‌کوین