۰ نفر

حاجی میرزایی: ۳۰درصد ظرفیت آموزشی نیاز به بازسازی دارد

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۵۶
کد خبر: 415946
حاجی میرزایی: ۳۰درصد ظرفیت آموزشی نیاز به بازسازی دارد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰درصد ظرفیت آموزشی کشور نیاز به بازسازی دارد گفت: دولت برای نوسازی مدارس ۲هزار و ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجی میرزایی امروز در حاشیه آیین خشت‌گذاری احداث یک باب مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی در شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجا که دانش‌آموزان استثنایی نیاز به مراقبت و حمایت دارند باید مراقبت و رسیدگی ویژه‌ای را برای این قشر حساس از جامعه اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه باید برای دانش‌آموزان استثنایی مدارس مناسب با نیاز این قشر از جامعه احداث شود افزود: آن دسته از دانش‌آموزان استثنایی که ظرفیت تحصیل در مدارس عادی را دارند باید در مدارس عادی مشغول به‌تحصیل شوند که در حال حاضر 150 هزار دانش‌آموز استثنایی تحت پوشش قرار دارند و 70 هزار نفر دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: با توجه به وجود شهرک صنعتی در این بخش عدم وجود ارتباط بین نهاد آموزش و پرورش و بخش صنعت نگران کننده است زیرا دانش آموزان باید جذب محیط زندگی شده و از این طریق مشکلات را برطرف کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: 30 درصد از ظرفیت آموزشی کشور نیاز به بازسازی دارد که در این راستا دولت 2 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده است.

وی سپس با اشاره به مشارکت خیران مدرسه‌ساز بیان کرد: خیران و نیکوکاران شهرستان ری می‌تواند با تاسیس هنرستان و تربیت نیروی ماهر صنعتی و در ادامه جذب این افراد از طریق بخش صنعت کمک بزرگی به بحث اشتغال کشور داشته باشند.