۰ نفر

هشدار اورژانس به تهرانی‌ها

۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵
کد خبر: 397929
هشدار اورژانس به تهرانی‌ها

رییس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه در بیشتر مناطق شهر تهران شاخص کیفیت هوا ناسالم و در مرز هشدار قرار گرفته است، گفت: شهروندان به ویژه افراد سالمند و کودکان از تردد غیر ضرور در سطح شهر خودداری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پیمان صابریان روز پنجشنبه اظهار داشت: شاخص کیفیت هوای پایتخت در مناطق جنوبی و شرقی در مرز هشدار قرار گرفته و در سایر مناطق نیز در شرایط ناسالم قرار دارد، به همین منظور به کلیه شهروندان توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

وی افزود: به ورزشکاران نیز توصیه می‌کنیم که از ورزش کردن در فضای باز خودداری و افرادی که دارای بیماری قلبی و تنفسی نیز هستند؛ امروز (پنجشنبه) را در منازل استراحت کنند.

رییس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه سامانه ۱۱۵ بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات خود مبنی بر ارائه خدمات به شهروندان است، خاطرنشان کرد: در این روزهای اخیر تکنسین‌های اورژانس خدماتی به شهروندان در زمینه آلودگی هوا داشتند و در صورتی که میزان آلودگی هوا در شرایط اضطرار قرار گیرد، آمبولانس های اورژانس در میادین و معابر پر ازدحام شهر مستقر خواهند شد.

هم اکنون شاخص لحظه ای کیفیت هوای پایتخت بر روی عدد ۱۶۲ قرار دارد

ایستگاه‌های پیروزی در منطقه ۱۳ و شادآباد در منطقه ۱۸ با شاخص ۱۷۹ بیشتر آلودگی شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.