۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین مطرح شد؛

پیش‌بینی قیمت طلا تا اعلام نتایج انتخابات آمریکا/ بازار تغییر جهت داد

۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳
کد خبر: 479607
پیش‌بینی قیمت طلا تا اعلام نتایج انتخابات آمریکا/ بازار تغییر جهت داد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از تغییر جهت بازار در اولین روز هفته و رشد جزیی قیمت طلا و سکه نسبت به پنجشنبه هفته گذشته خبر داد.

اقتصاد‌ آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمد‌ولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین درباره وضعیت بازار طلا توضیح داد: امروز بازار طلا متاثر از رشد بهای اونس جهانی و تحولات سیاسی، دچار نوسان صعودی شده و شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در مقایسه با پنجشنبه هفته پیش هستیم.

او اضافه کرد: البته با توجه به افت شدید قیمت‌ها تا اواخر هفته گذشته، انتظار این بود که بازار امروز هم روند کاهشی را ادامه دهد که تغییرات قیمت اونس جهانی مانع آن شد.

محمدولی همچنین از افزایش سطح تقاضا برای خرید نسبت به هفته پیش خبر داد و گفت: زمانی که ارزش طلا و سکه رو به کاهش است، مردم با تصور ریزش بیشتر قیمت‌ها برای خرید دست نگه می‌دارند و بیشتر فروشنده‌اند اما زمانی که روند بازار صعودی می‌شود، شاهد افزایش تعداد خریداران و کاهش فروشنده‌ها هستیم.

حباب سکه به ۸۵۰هزار تومان کاهش یافت

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، همزمان با افت قیمت سکه، حباب آن هم که تا چند روز پیش به یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسیده بود، در بازار امروز به ۸۵۰هزار تومان کاهش یافت.

چشم‌انداز بازار طلا تا روشن شدن نتایج انتخابات آمریکا

محمدولی درباره آینده قیمت‌ها در بازار طلا تا مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا اظهار کرد: پیش‌بینی قیمت‌ها در شرایط فعلی بسیار دشوار است زیرا همانطور که گفته شد، طبق بازار پنجشنبه هفته گذشته انتظار این بود که امروز هم نرخ طلا و سکه نزولی باشد اما بازار تغییر جهت داد.

 در این زمینه بخوانید:

رشد ارزش همه بازار‌های مالی در هفته دوم آبان

طلا ۲۱۰درصد گران شد!

 

این فعال بازار طلا افزود: لذا جو روانی انتخابات آمریکا تاثیر غیرمستقیمی بر بازار طلای ما دارد و شرایط چند روز گذشته نشان داد که در صورت پیروزی بایدن، قیمت‌ها کاهش و با روی کار آمدن ترامپ، قیمت طلا و سکه افزایش خواهد یافت.

قیمت طلا و سکه ۱۷آبان ماه۹۹

محمدولی با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: هر قطعه سکه طرح جدید در بازار امروز با قیمت ۱۲میلیون و ۴۱۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان معامله می‌شود.

او گفت: همچنین قیمت هر قطعه نیم سکه در بازار امروز به شش میلیون و ۹۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۹۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسید؛ قیمت هر مثقال طلا هم پنج میلیون و ۱۳۱هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۸۴هزار تومان است.