۰ نفر

گزارش تازه انجمن جهانی طلا؛

تقاضای طلا به پایین‌ترین سطح ۱۱ساله رسید

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸
کد خبر: 478525
تقاضای طلا به پایین‌ترین سطح ۱۱ساله رسید

انجمن جهانی طلا (دابلیوجی‌سی) اعلام کرد که در ۳ ماهه سوم امسال تقاضای طلا افت کرده و پاندمی کرونا گرایش به این فلز گران‌بها را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش راشاتودی، انجمن جهانی طلا (دابلیوجی‌سی) اعلام کرد که در ۳ ماهه سوم امسال تقاضای طلا افت کرده و پاندمی کرونا گرایش به این فلز گران‌بها را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، طبق جدیدترین گزارش انجمن جهانی طلا تقاضای طلا از ابتدای امسال تا کنون ۱۰ درصد سقوط کرده و در بازه جولای تا سپتامبر به ۸۹۲.۳ تن رسیده است. این پایین‌ترین سطح تقاضای ۳ ماهه از ۲۰۰۹ تا کنون است و نشان می‌دهد پاندمی کرونا سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان طلا را تحت تأثیر قرار داده است.

در همین حین بانک‌های مرکزی جهان در تلاش برای مقابله با ویروس کرونا ذخایر طلای خود را خرج کرده‌اند. طبق داده‌های انجمن جهانی طلا ازبکستان و ترکیه در فروش ذخایر طلای خود در جهان پیشتاز بوده و فروش آن در ۳ ماهه سوم را به ۱۲ تن رسانده‌اند. چنین فروشی از ۲۰۱۰ تا کنون بی‌سابقه بوده است. با این که انتظار می‌رود بانک‌های مرکزی در انتهای سال به خرید طلا رو بیاورند اما میزان این خرید از ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کمتر خواهد بود.

انجمن جهانی طلا اعلام کرد نامشخص بودن آینده بازارهای جهانی به علت پاندمی کرونا باعث شده است تا سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش دارایی‌های خود آنها را متنوع کنند که این تقاضای طلا را کاهش داده است.