۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش‌ بینی قیمت طلا در هفته پایانی مرداد/ افت معاملات در آستانه محرم

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۱
کد خبر: 459914
پیش‌ بینی قیمت طلا در هفته پایانی مرداد/ افت معاملات در آستانه محرم

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از ثبات بازار طلا خبر داد و گفت: قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نکرده اما معاملات کاهش یافته که دلیل عمده آن نزدیک شدن به ماه محرم است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره حال‌وهوای بازار طلا در هفته گذشته توضیح داد: اواسط هفته گذشته به دلیل انتشار خبر کشف واکسن ویروس کووید۱۹ بهای اونس جهانی حدود ۱۴۵دلار سقوط کرد و به همین ترتیب تاثیر خود را در بازار ارز و طلای داخلی گذاشت، اما در روز‌های پایانی هفته با تکذیب این خبر قیمت‌ طلا و سکه به روال عادی بازگشت.

او ادامه داد: در جریان معاملات امروز بازار طلا هم تغییر چندانی در قیمت‌ها شاهد نبودیم و ثبات بازار ادامه‌ داشته؛ اما داد‌و‌ستد‌ها به شدت افت کرده که دلیل عمده آن نزدیک شدن به ایام محرم و کاهش تقاضای مردم برای خرید طلا و سکه در این ایام است.

کشتی‌آرای درباره روند بازار طلا تا پایان هفته اظهار کرد: به نظر می‌رسد حداقل تا اواسط هفته جاری قیمت طلا و سکه همچنان ثبات داشته باشد و تا پایان هفته نیز شاهد نوسان چندانی نباشیم.

نایب رییس اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران قیمت سکه طرح جدید به ۱۰میلیون و ۶۵۰هزار و سکه طرح قدیم نیز به ۱۰میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: همچنین امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۳۵۰، ربع سکه سه میلیون و ۵۰ و سکه یک گرمی یک میلیون و ۶۵۰هزار تومان معامله می‌شود؛ بهای اونس جهانی طلا هم در بازار امروز به ۱۹۴۵دلار رسید و طلای ۱۸عیار گرمی یک میلیون و ۲۵هزار تومان و یک مثقال طلا، چهار میلیون و ۴۴۵هزار تومان قیمت‌گذاری شد.