۰ نفر

یک فعال بازار ارز در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین:

دلار آزاد از کانال ۲۴۰۰۰تومان عبور کرد/ علت فاصله ۷۰۰تومانی نرخ خرید و فروش در صرافی‌ ملی

۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۴
کد خبر: 452930
دلار آزاد از کانال ۲۴۰۰۰تومان عبور کرد/ علت فاصله ۷۰۰تومانی نرخ خرید و فروش در صرافی‌ ملی

یک فعال بازار ارز با اعلام قیمت دلار و یورو در بازار آزاد و صرافی، کاهش حاشیه زیان و ریسک را علت فاصله ۷۰۰تومانی نرخ خرید و فروش ارز در صرافی ملی عنوان کرد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ یک فعال بازار ارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به فاصله ۷۰۰تومانی قیمت خرید و فروش دلار در صرافی ملی اظهار کرد: معمولا زمانی که بازار ارز دچار نوسان بالایی می‌شود، برای کاهش ریسک و حاشیه زیان خریداران، فاصله نرخ خرید و فروش ارز را افزایش می‌دهند؛ از همین رو امروز قیمت دلار در صرافی ملی برای فروش ۲۲۹۵۰ و برای خرید از فروشنده ۲۲۲۵۰تومان اعلام شده است.

او ادامه داد: البته سایر صرافی‌ها مجاز به یک درصد اختلاف قیمت بین نرخ خرید و فروش ارز هستند اما صرافی‌ ملی ملزم به رعایت این قانون نیست.

قیمت دلار در بازار آزاد

او با تشریح قیمت دلار و یورو در بازار امروز بیان کرد: دلار در بازار آزاد از کانال ۲۴هزار تومان هم عبور کرده و در جریان معاملات امروز به ۲۴۲۰۰تومان رسید، همچنین نرخ یورو نیز در بازار آزاد حدود ۲۶۷۰۰تومان است.

به گفته این فعال بازار ارز، امروز قیمت دلار در صرافی‌های مجاز بانکی نیز برای فروش ۲۲۹۰۰ و برای خرید از فروشنده ۲۲۷۰۰تومان اعلام شده است.